S-a pus ieri semnătura pe contractul de reabilitare a pasajului rutier Micălaca şi cel mai probabil lucrarea va începe peste o săptămână. Suma pe care a primit-o Primăria Arad de la europeni pentru această lucrare a fost de peste 14.800.000 lei din care 7.840.000 lei vor merge spre firma Tehnodomus, cea care a câştigat licitaţia de lucrări. Restul banilor primiţi de la UE au mers pe consultanţă, proiect tehnic etc.
Şase luni. Atât va ţine lucrarea şi calvarul locuitorilor din Micălaca iar reprezentantul firmei, Sorin Henţ, a promis ieri că investiţia va fi finalizată în acest termen, cu respectarea tuturor clauzelor contractuale. Iar după cele şase luni de lucru, firma garantează faptul că lucrarea va ţine zece ani!
În cele şase luni de şantier sub trafic, va fi reabilitată infrastructura şi suprastructura pasajului dar şi a bretelei de acces, adică 8.250 de mp de cale de rulare, liniile de tramvai vor fi schimbate, reţeaua de contract pentru tramvaie aşijderea, stâlpii de iluminat vor fi schimbaţi, ca de altfel şi parapeţii şi se va lucra desigur la rezistenţa podului, la pile, cule şi hidroizolaţii.
Constructorul a decis împreună cu autoritatea contractantă că se va lucra pe două benzi din cele patru ale pasajului pentru a permite pe celelalte două circulaţia maşinilor.
„Pasajul are deficienţe majore şi de aceea s-a intervenit pentru reabilitarea lui cu toate că nu poţi spune că există o solicitare majoră a cetăţenilor pentru refacerea lui. Noi însă ştim că pentru siguranţa lor, acest pasaj trebuie reabilitat. Sunt sigur că dacă intram între blocurile din cartier şi făceam străzi şi parcări primeam o apreciere mai mare din partea oamenilor, dar noi trebuie să rezolvăm mai întâi priorităţile iar acest pod este una dintre ele”, a precizat primarul Gheorghe Falcă.
Înainte de a-şi pune semnătura pe contractul de lucrări, edilul a făcut o scurtă incursiune între modul în care trebuie prioritizate lucrările şi gospodăriţi banii europeni atraşi, precizând din start faptul că, odată cu creşterea calităţii serviciilor oferite cresc şi costurile de întreţinere. „Dacă aceste lucrări mari de artă (infrastructură) erau făcute cu mulţi ani înainte, acum banii europeni pe care i-am atras puteau merge spre confort”, a indicat edilul.
Falcă nu a ratat însă ocazie să precizeze că „am reuşit ca în Arad să nu pierdem nici un proiect de finanţare europeană. Tot ce am depus, am câştigat”.
Datele podului
Pasajul Micălaca a fost construit în anul 1980 pentru a asigura accesul către DN 7 pe relaţia Deva. Podul are lăţimea părţii carosabile de 2×7,50 m şi două trotuare pietonale de 2,40 m lăţime fiecare. De-a lungul timpului, deşi a fost supus unui trafic foarte intens, pe parcursul duratei de funcţionare, pe pod nu s-a intervenit decât asupra carosabilului, nu şi asupra elementelor de structură. Din expertiza tehnică efectuată a rezultat existenţa unor defecte şi degradări grave.
Citiți principiile noastre de moderare aici!