Modernizarea căii ferate pe tronsonul frontieră – Curtici – Arad a stârnit interesul mai multor societăţi. Potrivit admnistratorului infrastructurii feroviare, CFR SA a primit până acum şase oferte depuse de mai multe consorţii europene. Valoarea contractului este de 1,17 miliarde lei fără TVA, iar comisia de evaluare va verifica şi analiza până pe 21 februarie documentele de calificare depuse de cele şase cosorţii.
Contractul ar urma să fie cofinanţat şi de Comisia Europeană, în procent de 85%, prin Fondul de Coeziune, iar restul de 15 procente vor veni de la Guvern. De la semnarea contractului lucrarea de reabilitare ar trebui finalizată în termen de 36 de luni. Trebuie menţionat şi faptul că acest tronson face parte din Coridorul de Transport IV Pan-European, având următorul parcurs pe teritoriul ţării noastre: Curtici-Simeria-Braşov-Bucureşti-Constanţa.
Care sunt ofertanţii?
Consorţiile care au depus oferte pentru a realiza lucrarea de pe tronsonul feroviar sus-amintit sunt: Condotte (Italia) – Balfour Beatty Rail (Germania) – Balfour Beatty Rail (Italia) – Ansaldo STS (Italia) – Selex Communications (Italia), Impresa Pizzarotti&C (Italia) – Construzioni Linee Ferroviarie (Italia) – Strukton Rail (Germania), Leonhard Weiss (Germania) – Colas Rail (Franţa) – Thales (Franţa), Alpine Bau (Austria) – FCC Construccion (Spania) – Wiebe (Austria), Astaldi (Italia) – Swietelsky (Austria) – Alstom (Franţa) – Euro Construct (România) – Dafora (România) şi compania OHL ZS (Cehia).
JA-A.P.
Citiți principiile noastre de moderare aici!