Materialul publicat în exclusivitate de Jurnal arădean, referitor la surparea movilelor de pământ ridicate pentru autostrada Nădlac-Arad, face în continuare valuri la cel mai înalt nivel. Reprezentanţii celor două companii care se ocupă de realizarea celor două loturi ale autostrăzii Nădlac-Arad încep să se acuze reciproc pentru problemele întâmpinate cu pământul care nu se tasează şi care ar putea pune în pericol viitoarea autostradă.
Nelu Iordache, şeful de la Romstrade, spune că „problema nu este la noi, ci la Alpine. Suntem vecini de şantier cu ei. Noi executăm 22 de km din cei 38,9 km ai autostrăzii Nădlac-Arad. Ei au avut ghinion. Pământul în zona unde lucrează Alpine este mai prost, nu se tasează. Al nostru este bun, noi am avut noroc. Ei trebuie să găsească o reţetă, să amestece pământul cu ceva, cu var, sau cu altceva, ca să se poată compacta. Noi lucrăm pe tronsonul dinspre graniţa cu Ungaria, iar Alpine lucrează pe tronsonul din apropierea Aradului”.
În schimb, reprezentanţii Alpine susţin că nu au nicio problemă cu pământul pentru umplutura autostrăzii. „Singura problemă este că Ministerul Transporturilor nu a emis încă autorizaţia de construcţie pentru patru din cei 17 km pe care trebuie să îi executăm până în aprilie 2013”, spun cei de la Alpine.
Cum lucrează?
Nelu Iordache a încercat să explice modul în care se realizează compactarea pământului pentru autostradă. „Mai întâi trebuie să decopertezi. Apoi faci teste pământului. Dacă pământul nu corespunde, sapi mai mult, te duci mai jos, până găseşti pământ mai bun. Apoi pui deasupra straturi de pământ. Se fac fâşii de 200 de metri. Compactezi-testezi, compactezi-testezi. Amesteci pământul cu var sau cu altceva, dacă pământul nu se tasează. Trebuie să găseşti reţeta cea mai bună”, susţine Iordache.
Fără concluzie
Surparea autostrăzii rămâne, momentan, fără nicio concluzie viabilă. Deşi reprezentanţii celor două societăţi care au câştigat licitaţiile susţin că nu au probleme, cei de la Drumuri Naţionale recunosc că vor fi dărâmate movile de pe traseul autostrăzii Nădlac-Arad, dar spun că aceasta este o tehnică uzuală şi că nu vor apărea întârzieri. Probabil că trecerea timpului va fi singura care va indica dacă vor exista sau nu întârzieri pe aceste tronsoane.
alin.gherasim@informmedia.ro
Daramarea autostrazii, un lucru firesc
Cimitir avar, descoperit pe traseul autostrazii Arad-Nadlac
Citiți principiile noastre de moderare aici!