Nici o reducere faţă de contract, ci o creştere de 700.000 lei. Primăria le cere consilierilor locali să schimbe datele problemei. Şi nu oricum. Le propune (dacă ar fi să ne luăm după textul proiectului şi după datele deţinute anterior) să schimbe indicatorii tehnico-economici ai proiectului care vorbea de realizarea parcării şi a sensului giratoriu de la strand. Adică să scadă preţul prevăzut în indicatorii tehnico-economici din 2009 de la peste 2,7 milioane lei, la ceva peste 1,9 milioane lei, dar să-l crească faţă de contractul semnat cu executantul cu aproximativ 700.000 lei.
În proiect nu se vorbeşte explicit despre aceste sume, ci doar de suma finală pe care consilierii trebuie să o voteze joi, la şedinţa extraordinară CLM. Municipalitatea le cere consilierilor că aprobe câteva modificări la proiectul tehnic privind lucrările de „Amenajare acces Strand Neptun”, ca urmare a dispoziţiilor de şantier nr. 1/05.06.2010, nr.2/15.06.2010 respectiv nr.3/06.07.2010 şi să aprobe noii indicatori tehnico-economici. Se mai cere şi aviz prin Certificatul de Urbanism nr. 1161/27.07.2010 în vederea reautorizării lucrărilor.
Motivaţiile schimbărilor de preţ pe care Primaria Arad le propune aleşilor nu sunt detaliate. Ba mai mult, în proiect nu se face nici măcar referire la suma care a fost cuprinsă iniţial în contractul de execuţie, fapt care, teoretic, ar face imposibilă comparaţia.
În expunerea de motive se arată doar faptul că “finalizarea lucrărilor la obiectivul de investiţie realizarea investiţie „Amenajare acces Ştrand Neptun” are o importanţă deosebită pentru dezvoltarea zonei de agrement de pe malul râului Mureş, – ştrand Neptun, acesta fiind una din principalele atracţii turistice ale municipiului Arad, şi totodată o sursă de venit pentru municipiu pe perioada verii şi nu numai”. Atât.
În referatul de specialitate se vorbeşte totuşi de istoria parcării şi a sensului giratoriu. Adică despre faptul că, în 2007, CLM Arad a aprobat Studiul de Fezabilitate „Amenajare Ştrand Neptun”, studiu care prevede, printre altele, şi amenajarea unui sens giratoriu şi a unei parcări la intrarea pe ştrandul Neptun dinspre podul Decebal, faptul că Primaria Arad a elaborat în 2009 proiectul tehnic „Amenajare ştrand Neptun etapa a II – sens giratoriu, intrare ştrand”, care cuprinde amenajarea unui sens giratoriu, a unei parcări şi a unui sistem de gestionare a accesului auto pe ştrand prin intermediul a două bariere, un proiect tehnic în baza căruia a fost promovată Hotărârea CLM din 22.12.2009 privind aprobarea indicatorilor tehnico – economici ai obiectivului de investiţie, faptul că a început execuţia lucrărilor, că în urma organizării licitaţiei, pe 20 mai, a fost încheiat contractul de execuţie de lucrări cu SC ICIM etc.
Recalculări şi renunţări
Primăria nu mai precizează decât faptul că “în urma recalculării devizului general pe baza valorii obţinute în urma licitaţiei deschise organizată pentru execuţia lucrărilor şi a valorii devizelor de lucrări suplimentare respectiv a notelor de renunţare apărute în urma emiterii dispoziţiilor de şantier nr. 1/05.06.2010, nr.2/15.06.2010 respectiv nr.3/06.07.2010, valoarea totală a investiţiei este de 1.947.420,96 lei, echivalentul a 456.690,81 Euro”.
Conform informaţiilor primite de-a lungul timpului de la Primărie, opt firme s-au bătut la licitaţie pentru obţinerea contractului, fapt care a dus la micşorarea considerabilă a preţului pe care îl va plăti Municipalitatea pentru execuţia lucrării. Mai exact, că preţul de pornire a fost 1.939.321 lei, dar că în urma licitaţiei s-a ajuns la un preţ al lucrării de 1.209.342 lei. Primăria le propune, însă, acum aleşilor să voteze o altă valoarea a investiţiilor, ce-i drept nu cea cuprinsă în actele din 2009 (de peste 2,7 milioane lei adică peste 600.000 euro), dar mai mare decât valoarea de care se vorbea ca fiind cea prevăzută în contract.
Varianta 2009, varianta 2010
În indicatorii tehnico-economici din 2009 se propunea ca în contul celor 2.704.865 lei să fie executate lucrări după cum urmează: suprafaţă totală carosabil reabilitat: 5.500 mp; suprafaţă totală trotuare reabilitate: 1.582 mp; canalizare pluvială: 285 ml, guri de scurgere: 32 de bucăţi, durata de execuţie a lucrării fiind prevăzută la şase luni. în noile date ale Primăriei în contul celor 1,9 milioane de lei s-au propus următoarele lucrări într-o lună: suprafaţă totală carosabil şi parcări: 6.646 mp; suprafaţă totală trotuare:1.784mp; canalizare pluvială: 455 ml şi două bariere de gestionare a accesului auto pe ştrandul Neptun. Adică mai multe lucrări pe mai puţini bani. Rămâne de văzut care a fost însă contractul.
Adriana barbu Dănilă
Citiți principiile noastre de moderare aici!