Timp de o săptămână, elevii claselor XI F și X D, în echipe de lucru alături de profesori și de colegii lor din alte clase, au construit activități transdisciplinare (lectură, pictură, design vestimentar, vizionare de filme etc.) în cadrul a patru module desfăşurate timp de patru ore pe zi, în care s-au prezentat diverse informaţii despre cinci epoci și curente culturale importante din evoluţia literaturii şi a artei europene: Antichitatea, Renaşterea, Clasicismul, Romantismul şi Modernismul. Workshopurile care au urmat prezentării teoretice i-au pus pe elevi în situaţia de a crea un produs al acestor zile, sub forma unei hărţi tridimensionale a Europei cu simbolurile fiecărei culturi despre care s-a vorbit. Elevii au aflat astfel multe lucruri noi ce vor fi studiate în clasele mai mari, dându-le posibilitatea să se plaseze într-un context mai larg de cunoaştere şi înţelegere a fenomenului cultural european.
Activitatea s-a încheiat vineri cu o ceremonie în cadrul căreia elevii care s-au remarcat au fost recompensaţi de către îndrumătorii lor din clasele mai mari cu un volum „Călătoria mea culturală prin Europa”, un produs mai vechi al elevilor Colegiului Naţional „Moise Nicoară”. Harta aleasă drept reprezentativă pentru profilul şi intenţia proiectului „Epoci şi curente culturale în Europa” va deveni imaginea Festivalului internaţional de artă teatrală „Theatrum Mundi”, o altă manifestare de anvergură inițiată de Colegiul Național „Moise Nicoară” Arad, care se va desfăşura în ultima săptămână din mai.
Citiți principiile noastre de moderare aici!