Activităţile au avut caracter transdisciplinar, experienţial, inovativ, creativ fiind proiectate în parteneriat cu elevi, părinţi, instituţii, organizaţii non-guvernamentale şi agenţi economici. Luni, 7 mai, elevii au participat la drumeţia din Parcul Natural „Lunca Mureșului”, promovând principiile educaţiei pentru sănătate şi a celei ecologice. În acelaşi timp, elevii au putut observa şi studia practic vegetaţia din zonă, dat fiind și clasele cu specializarea prelucrarea lemnului şi silvicultură. Marţi, 8 mai, a fost organizată o excursie la Oradea, unde au participat un număr mare de elevi, aceştia fiind însoţiţi de cadrele didactice ale şcolii. Au fost vizitate atât Cetatea Oradea, cât şi Grădina Zoologică. Ziua de miercuri, 8 mai, a fost destinată activităţilor sportive fiind evidenţiate mişcarea, competiţia, solidaritatea şi toleranţa. De asemenea a fost punctată şi Ziua Europei – 9 mai, prin amenajarea unui stand în Parcul „Mihai Eminescu” sub forma unui punct de informare.
O săptămână plină de activități
Joi, 10 mai, atât cadrele didactice, cât și elevii au sărbătorit 70 de ani de existenţă a Liceului Tehnologic ,,Iuliu Moldovan” din Arad prin mai multe activităţi precum o demonstraţie de dresaj canin, prezentarea unor rase de câini de vânătoare, aplicaţie a tehnologiei GPS în sectorul forestier, realizarea unor hrănitoare, atelier homemade – kendama, aplicaţii practice – Ce mai putem face în atelier?, degustare cu specific vânătoresc şi diverse momente artistice. Vineri, 11 mai, elevii au realizat în echipe colaje, afişe tematice pentru participarea la concursul naţional ,,Noi în Europa”, respectiv activităţi de voluntariat şi vizitarea obiectivelor reprezentative pentru oraşul nostru.
„Competența a învăța să înveți”
„Activităţile noastre au pus în practică competenţa a învăţa să înveţi. Această competenţă presupune conştientizarea propriilor procese şi nevoi de învăţare, identificarea oportunităţilor existente şi abilitatea de a depăşi obstacole pentru a învăţa cu succes. Au fost dezvoltate abilităţile socio-emoţionale ale elevilor, ne referim la autocunoaştere, autogestionare, abilităţi sociale, abilităţi de relaţionare şi abilitatea de a lua decizii într-un mod responsabil. Baza activităţilor a fost învăţarea prin experienţă, modalitate de învăţare în care elevi au fost implicaţi în experienţe directe şi procese de reflecţie (analiză) pentru a creşte nivelul de cunoştinţe, a dezvolta abilităţi, atitudini şi capacitatea acestora de contribui la binele comunităţii”, au declarat reprezentanții Liceului Tehnologic „Iuliu Moldovan”.
Citiți principiile noastre de moderare aici!