Gazdă şi responsabilul de cerc, profesorul Ioan Nagy, aşa cum ne-a obişnuit de patru decenii, a organizat activităţi metodice de înalt nivel calitativ.
Domeniul practic a fost susţinut printr-o lectie demonstrativă la clasele I-III, în care s-au etalat mijloace de învăţământ, create de-a lungul anilor: planşe Montessori, alfabemat, panouri secvenţiale, caiete auxiliare avizate de MECTS, împletind metodele tradiţionale cu cele moderne, lucrându-se în centre de învăţare şi de creaţie.
Accentul s-a pus pe transdiscilinaritate, ca mod de rezolvare a problemelor legate de reducerea conţinuturilor programelor şcolare, a numărului de ore şi rezolvarea problemelor catedrelor şcolare, creaţia didactică şi cultura organizatională la clasă, au fost dezbătute într-o masă rotundă, accentul vizând calitatea în învăţământ.
Dintre participanţi s-au remarcat prin referate şi intervenţii învăţătorii şi profesorii: Viorica Popa şi Mirela Burca de la Scoala
Berechiu, Maria Munteanu de la Şcoala Moroda, Adina Pacurar de la Mâsca şi cei doi colegi din Şomoşcheş: Loredana Mang şi Petru Gag.
Muzeul şcolar şi expoziţia de mijloace de învăţământ au constituit corolarul acestei activitati de autoperfectionare. Fiecare participant a plecat cu date, noutăţi, convingeri şi aspiratii, lansate de Şcoala Şomoşcheş şi cel care de peste 40 de ani i-a dat prestanţă şi istorie.
JA-V.F.
Citiți principiile noastre de moderare aici!