În ultimii ani, se constată la nivel național inexistența unei corelări între cererea şi oferta de pe piaţa forţei de muncă. În Arad au apărut numeroase filiale ale companiilor multinaţionale dând naştere, pe piaţa forţei de muncă, la o cerere însemnată de personal specializat în domenii/profesii necuprinse în oferta educaţională.
La nivel județean nu se cunosc date exacte despre: numărul absolvenţilor de învăţământ profesional şi tehnic încadraţi în muncă; ponderea absolvenţilor de învăţământ profesional şi tehnic care nu sunt încadraţi în muncă; universităţile, facultăţile, colegiile, specializările pentru care au optat absolvenţii de învăţământ profesional şi tehnic; numărul absolvenţilor de învăţământ profesional şi tehnic care nu continuă studiile și care sunt cauzele/motivele care au stat la baza deciziei de a nu continua studiile; cauzele/motivele care au stat la baza deciziei de schimbare a traiectoriei profesionale începute în liceu; domeniile şi calificările solicitate pe piaţa muncii și dacă există sau nu adecvare între calificarea deţinută şi ocupaţia practicată la locul de muncă a absolvenţilor de învăţământ profesional şi tehnic.
Centrul Judeţean de Resurse şi de Asistenţă Educaţională Arad, încearcă să răspundă la aceste întrebări, prin proiectul „Studiu privind inserţia socio-profesională a absolvenţilor de învăţământ profesional şi tehnic”, finanţat din Fondul Social European prin „Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013” (POSDRU) în baza contractului nr. POSDRU/22/2.1/G/39218
„Pentru aceasta – ne-a declarat prof. angela Plăcintar, director CJRAE – avem nevoie de colaborarea absolvenților de învăţământ profesional și tehnic, promoția 2009, pentru a răspunde în luna octombrie întrebărilor cuprinse în chestionare și aplicate de către operatorii de interviu angajați de către CJRAE. În cadrul anchetei de teren la 6 luni de la absolvire, derulată în lunile martie-aprilie, au răspuns 1811 absolvenți de învățământ profesional și tehnic. În cadrul anchetei de teren la 12 luni de la absolvire, sperăm să avem un număr mai mare de respondenți, deoarece cu cât procentajul este mai mare, cu atât se asigură succesul proiectului şi îndeplinirea dezideratelor acestuia”.
„Informaţiile vor fi utile pentru analiza caracteristicilor procesului de tranziţie de la şcoală la viaţa activă” (Angela Plăcintar)
JA -V.F.
Citiți principiile noastre de moderare aici!