Rezultatele proiectelor au dus la creşterea prestigiului şcolii, al calităţii actului educaţional şi la modernizarea bazei materiale.
Proiectul „Pas cu pas spre o şcoală deschisă”, cu finanţare europeană, îşi propune aplicarea unui set de programe educaţionale adecvate nevoilor de dezvoltare personală a elevilor. Prin Asociaţia „Ateliere fără Frontiere” s-a derulat un proiect franco-român, în urma căruia s-a reamenajat terenul de sport şi curtea şcolii. Proiectul Phare „Şanse egale la educaţie în şcolile arădene” a contribuit la dezvoltarea şcolii pe baza principiilor filosofiei incluzive. Proiectul de tip Comenius, G.N.O.S.I. – „Natura Globală a Incluziunii Şcolare”, desfăşurat cu parteneri din Grecia, Cipru şi Slovenia vizează realizarea şi promovarea educaţiei interculturale şi a incluziunii şcolare. Elevii şi cadrele didactice au participat la întâlnirile de proiect din şcolile partenere unde au făcut cunoştinţă cu sistemul de învăţământ, cu cultura şi tradiţiile acestor ţări, fiind în acelaşi timp mesagerii României peste hotare.
Alte proiecte valoroase sunt: „Play Energy”, ”Spring Day”, „Prietenii naturii”, „Pas cu pas în lumea cărţilor”, „Un stil de viaţă sănătos”, „Să cunoaştem istoria neamului românesc”, „Clinchet pentru bucuria muncii împlinite”, ”Pagini de cultură, istorie şi civilizaţie românească în Arad-cartierul Pârneava”.
Alternativa educaţională Step by Step
Acest program, spre deosebire de învăţământul tradiţional, are ca piatră de temelie educaţia centrată pe copil.
În Şcoala Generală Nr. 3, alternativa Step by Step funcţionează la ciclul primar. Mediul de desfăşurare a activităţilor permite comunicarea între copii şi o relaţie mai apropiată între cadrul didactic şi elev. Clasele sunt primitoare: au mobilier specific, echipament necesar derulării activităţilor.
Învăţarea în “Step by Step” respectă întru totul programa şcolară. La finele ciclului primar, copiii se pot integra fără nici un fel de probleme în învăţământul gimnazial şi posedă cunoştinţe pe care l-au asimilat prin descoperire şi interacţiune cu mediul.
Este un sistem prin excelenţă democratic şi individualizat, copilul este tratat conform nevoilor şi ritmului său propriu de dezvoltare şi apreciat pentru progresul realizat. Evaluarea nu se face prin calificative, ci prin descrierea performanţei înregistrate de fiecare. Învăţarea este organizată pe centre de activitate: citire, scriere, matematică, arte, ştiinţe şi construcţii, coordonate de două învăţătoare.
Programul „Step by Step” consideră părinţii parteneri în educaţia copiilor. Aceştia contribuie şi participă la derularea activităţilor.
Careul de aşi de la Generală Nr. 3
Drumul spre excelenţă al elevilor Şcolii Gen. Nr.3 Arad este deschis celor care-şi valorifică potenţialul de care dispun prin muncă şi perseverenţă. S-au remarcat în mod deosebit la olimpiade şi în competiţii sportive la nivel judeţean, naţional şi internaţional elevii Olar Simona, Indrieş Cristian, Mihiţ Andreea, Filip Diana.
Centru modern de documentare şi informare
Centrul de documentare şi informare este o structură vie în cadrul şcolii care stimulează interesul elevilor pentru studiu printr-o colaborare între profesor-elev-documentarist. Este un centru de resurse documentare multimedia: cărţi, dicţionare, enciclopedii, echipamente diverse, soft educaţional, internet, tablă interactivă.
Oferta şcolii generale nr. 3 pentru 2010-2011
Oferta şcolii ţine seama de nevoile comunităţii pe care o deserveşte, cuprinzând pentru ciclul primar atât clase tradiţionale cât şi alternativa Step by Step. Pentru clasa întâi sunt prevăzute două clase tradiţionale şi una de Step by Step, iar pentru clasa a cincea două clase tradiţionale, dintre care una cu program prelungit. Dintre disciplinele opţionale studiate amintim: informatica, limba engleză, educaţia pentru sănătate.
În şcoală funcţionează şi învăţământ cu frecvenţă redusă, la clasele V-VIII, pentru copiii şi adulţii care nu au reuşit să-şi finalizeze cursurile.
Baza materială susţine derularea în bune condiţii a activităţii şcolare: fiecare clasă are mobilier modular; sunt funcţionale laboratoarele de informatică, chimie-biologie, cabinetul de logopedie şi psihologie, un modern centru de documentare şi informare, dotate cu mijloace necesare derulării unui învăţământ modern.
Baza sportivă este modernizată: s-au reamenajat terenurile de fotbal şi baschet şi este în renovare sala de sport.
Program „Şcoala de după şcoală” la Generala 3
Prin „Şcoala de după şcoală” se oferă un set de programe educaţionale pentru dezvoltarea elevilor într-un mediu atractiv. Acestea se derulează după orele de curs şi se adresează elevilor din ciclul primar şi gimnazial prin intermediul unor cluburi. Se asigură: rezolvarea temelor pentru acasă, sprijin pentru elevii capabili de performanţă şi pentru cei care au dificultăţi de învăţare, activităţi de artă şi de creaţie, de exprimare vocală şi instrumentală, de dans, anchete documentare şi activităţi de consiliere a părinţilor, activităţi sportive.
Publicaţii ale elevilor şi profesorilor
Revista şcolii generale 3,„Mlădiţe” oferă elevilor şi profesorilor posibilitatea valorificării potenţialului creativ în diverse domenii. Succesul editării ei a fost confirmat şi prin acordarea premiului I la concursul judeţean de revistă şcolară „Tinereţe şi jurnalism”. Profesorii şcolii sunt autorii unor valoroase cărţi de specialitate şi de istoriografie (auxiliare, ghiduri metodologice, monografii).
V.F.
Citiți principiile noastre de moderare aici!