Propunerea CTP de modificare a programului de transport public a fost ieri aspru criticată de reprezentanţii Mişcării arădene. „Sub păcăleala eficientizării transportului cu tramvaiele, primarul Gheorghe Falcă dă o nouă lovitură arădenilor prin eliminarea a şase linii de tramvai, care înseamnă, de fapt, creşterea preţului şi scăderea confortului arădenilor”, a declarat Claudiu Cristea, preşedintele organizaţiei.
Cristea a subliniat că „primarul îşi uşurează viaţa complicând viaţa arădenilor”. Reprezentanţii Mişcării arădene au făcut ieri o prezentare simplă, pentru a demonstra că „sub paravanul abonamentului unic, se desfiinţează, de fapt, abonamentele pe o singură linie – aceasta însemnând pentru majoritatea călătorilor creşterea abonamentului”.
Totodată, subliniază faptul că va scădea numărul de călători, contrar tendinţei UE. Previziunile Mişcării arădene sunt destul de sumbre: „cetăţenii vor folosi mai des autoturismul. Acest lucru va duce la îngreunarea traficului şi la creşterea poluării”.
Petitii
S-a dat startul şi la măsurile legale în încercarea de stopare a măsurilor propuse de CTP pentru modificarea programului de transport cu tramvaiele, propunere care va intra la vot în Consiliul Local. Mişcarea arădeană a depus ieri, la Primărie, cererea de organizare a unei dezbateri publice pe tema modificării programului de transport. „Mişcarea arădeană cheamă la acţiune organizaţiile non-guvernamentale, organizaţiile pensionarilor, sindicatele – ale căror membri sunt direct afectaţi de acestea modificări – şi partidele politice”, a subliniat Cristea. Totodată, Claudiu Cristea a subliniat că, în calitate de consilier local, va încerca, în cadrul şedinţelor Comisiilor de specialitate să îşi convingă colegii din CLM să nu aprobe proiectul de hotărâre, care va avea efecte directe asupra cetăţenilor. Mai mult, la Primărie va fi depusă o petiţie oficială adresată primarului Gheorghe Falcă şi CLM pentru a nu permite adoptarea hotărârii.
Efectele modernizării?
Claudiu Cristea a subliniat că prin proiectul afişat la transparenţă „se constată că Primăria nu a calculat corect în cazul investiţiei BERD şi face acum decontarea modernizărilor BERD în preţul biletelor. Nu modernizezi ceva ce urmează să reduci ca şi activitate”.
Printre celelalte efecte estimate se numără „creşterea prețului transportului cu tramvaiul – mulţi vor fi nevoiţi să achiziţioneze două sau trei bilete pentru a ajunge la destinaţie; scăderea confortului transportului în comun, când peste tot în lume se pune accent pe trecerea la transportul în comun”. Reprezentanţii Mişcării arădene au dat şi un exemplu concret: în cadrul investiţiilor realizate prin împrumutul BERD „s-a montat în zona Podgoria un macaz performant special pentru linia 16. Acum linia 16 se elimină”.
Mai scump cu 13 lei
Prin eliminarea posibilităţii de achiziţionare a abonamentelor pe o singură linie, care costau 47 lei, călătorii vor putea opta doar pentru abonamentul unic, pe toate mijoacele de transport, care costă 60 lei. O familie cu patru persoane, care călătoresc toate cu tramvaiul, va plăti, astfel, lunar, 240 lei doar pentru abonamente la tramvai.
Şase linii
Vă reamintim, prin noul program, se elimină şase linii de tramvai. Este vorba despre linia 2: Centru – UTA – Alfa, linia 5: Aradu Nou – Micălaca, linia 8: Centru – Micălaca, linia 16: Centru – Grădişte, linia 17: Făt Frumos – Micălaca, linia 16b: Piaţa Romană – CET, linia 17: Făt Frumos – Micălaca.
S.B.
Citiți principiile noastre de moderare aici!