Avem piste pentru bicicliști. Ar fi trebuit să fie recepționate de multe luni de zile și implicit ar fi trebuit date în folosință. Dar nu este așa. Recepția a fost făcută, însă degeaba. Mai mult, modul de construire al acestora ridică multe, foarte multe semne de întrebare atât din punct de vedere calitativ, cât și al pericolului pe care îl reprezintă pentru bicicliști. Cert este că Municipalitatea trâmbițează despre „marea realizare” şi se laudă cu faptul că avem cei mai mulți kilometri de pistă pentru bicicliști din România, mai exact 122 în municipiu. Ceea ce chiar aşa este. Numai că ce folos, spun chiar cei care ar trebui să fie beneficiarii direcţi ai pistelor, bicicliştii, dacă sunt periculoase și nu sunt date în folosință.
Un arădean, biciclist, ne-a trimis pe adresa redacției mai multe poze cu pistele sigure din alte oraşe, prevăzute cu delimitatoare rutiere în zonele nesigure dar și problemele pe care le întâmpină pe pistele din Arad, zi de zi. Am decis să-i acordăm atenţie dat fiind faptul că am primit zeci de plângeri de la biciclişti pe acest subiect.
Pistele, un real pericol
Dar iată ce ne spune arădeanul: „pistele pentru bicicliști sunt un real pericol. În mare parte a municipiului pistele de rulare sunt trasate lângă trotuare, dar nu au delimitatoare rutiere și astfel autoturismele ocupă pista. Vorbim de multe exemple. Unul dintre ele este strada Petru Rareș din Grădiște. Aici nu am de ocolit una sau două mașini, ba din contră tot drumul sunt obligat să îl parcurg până la pasajul rutier pe banda unu de circulație, uneori intrând și pe banda doi, dat fiind faptul ca unii «BIZONI» dublează staționarea. La coborârea pasajului rutier de la Grădiște, înspre Podgoria, avem parte de alți bizoni și asta din cauza coloanei de autoturisme ce se formează la semaforul din spatele fostului liceu CFR. Copiii lor deschid portierele autoturismelor staționate în coloana de la culoarea roșie”. Arădeanul ne mai spune că într-o singură lună a rupt nu mai puțin de cinci roți, din fața bicicletei, din cauza portierelor deschise, preponderent de copii lăsați la școală.
Delimitatoare pentru siguranță rutieră
Arădeanul roagă municipalitatea să achiziționeze și să monteze delimitatoare rutiere acolo unde pistele sunt lipite de trotuare, fiind amplasate pe carosabil. „ Aceste delimitatoare au fost deja montate în alte județe din țară din cauza producerii unor accidente rutiere care s-au soldat chiar cu decesul bicicliștilor. Este destul numai să agăţi un biciclist cu maşina că deja este aruncat în aer la câţiva metri, să nu mai spun efectul negativ ce îl poate avea deschiderea portierei în faţa lui fără a mai putea evita impactul. Gândiţi-vă numai la faptul ca pui o frâna bruscă cu autoturismul şi pasagerul din dreapta se loveşte la frunte dând cu capul de bordul maşinii, dar să deschizi portiera în fața unui biciclist, acesta din cauza impactului alunecă pur și simplu de pe scaun înspre ghidon și se lovește în zona inghinală destul de grav”, ne explică arădeanul.
Arădenii vorbesc, nimeni nu-i ascultă
Problema semnalată de arădean este una pertinentă și care rezolvată ar putea scădea riscul de producere a viitoarelor accidente între bicicliști și autoturisme, având în vedere modul în care a fost practic „desenată”, nu gândită pista în unele zone ale municipiului.
Citiți principiile noastre de moderare aici!