ARAD. Se derulează un nou episod al telenovelei „Drumul Arad-Şiria”, acest „Tânăr şi neliniştit” al judeţului Arad. Încă de anul trecut ştim că avem fonduri europene pentru modernizarea lui. Încă de anul trecut s-a încercat licitarea lui, fără succes însă, după ce anunţul de licitaţie a fost respins de trei ori de către Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice. Într-un final, în primăvara acestui an, licitaţia a fost lansată, atrăgând interesul a nu mai puţin de şapte firme care au intrat în cursă. După perioada de evaluare a ofertelor, s-a stabilit câştigătorul licitaţiei, dar încă nu putem spune cine este acesta. Şi asta deoarece suntem încă în perioada în care pot fi depuse contestaţii faţă de câştigător. Lucru care, se pare, s-a întâmplat.
Nemulţumiţii
Potrivit informaţiilor noastre, mai multe firme care au participat la licitaţie s-au declarat nemulţumite de faptul că au pierdut banii pentru modernizarea drumului Arad-Şiria-Pâncota. Drept urmare, s-au interesat despre modalitatea de a contesta rezultatul licitaţiei. Ce înseamnă asta? Întârzieri, noi întârzieri. Două firme au depus deja contestaţii. Este vorba despre societatea arădeană Sylc Con Trans, condusă din umbră de Ioan Faur, fostul director al ICIM Arad, şi de către firma Diferit SRL, din Cluj Napoca.
Firme cu probleme
Ce sare în ochi în privinţa celor două societăţi care au depus contestaţii? Faptul că ambele au fost arătate cu degetul de autorităţile publice care au avut contracte încheiate cu firmele. În ceea ce priveşte Diferit SRL, Primăria Floreşti încearcă să scape în instanţă de această societate care a câştigat realizarea centurii localităţii respective. Asta după ce, timp de un an de zile, deşi avea contract semnat şi fonduri la dispoziţie, Diferit nu a lucrat absolut nimic. Totodată, clujenii sunt abonaţi la contracte cu statul, în ultimii 12 ani de zile încasând peste 560 de milioane de euro de la autorităţile locale din întreg Ardealul. Printre „reţetele” de succes ale celor de la Diferit se numără subcontractarea lucrărilor. După ce câştigă licitaţiile, clujenii caută subcontractori pe care îi plăteşte cu aproximativ 80 la sută din sumele pentru care sunt semnate contractele, arată presa din Cluj.
În ceea ce priveşte arădenii de la Sylc Con Trans, este greu de înţeles motivul pentru care aceştia au depus contestaţie. Şi asta pentru că firma are deja două contracte semnate cu Consiliul Judeţean Arad, pentru modernizarea drumurilor Bârsa-Moneasa şi Zăbalţ-limită de judeţ Timiş. Problema este că nici aceste contracte nu sunt onorate. Pe Bârsa-Moneasa nu se lucrează deloc, iar pe Zăbalţ-limită de judeţ Timiş se lucrează la relanti. Mai mult, Sylc Con Trans a mai câştigat o lucrare, respectiv modernizarea drumului Tauţ-Târnova, pentru care săptămâna viitoare se va semna contractul. Aşadar, este greu de crezut că firma arădeană ar putea onora încă o lucrare, respectiv Arad-Şiria-Pâncota, în condiţiile în care administratorul Bogdan Faur s-a plâns de nenumărate ori de lipsa forţei de muncă. Drept urmare, este foarte greu de înţeles de ce Sylc Con Trans a decis să întârzie, cu bună ştiinţă, demararea lucrărilor pe drumul Arad-Şiria.
Luni de zile
Ce înseamnă, în fapt, depunerea celor două contestaţii? Întârzieri de luni de zile pe şantier. Contestaţiile vor fi analizate de către Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor. Fiecare contestaţie în parte, depusă de fiecare firmă, trebuie analizată, iar cei de la CNSC trebuie să stabilească dacă, într-adevăr, contestaţiile sunt întemeiate. Ulterior, dacă firmele sunt nemulţumite de concluziile celor de la CNSC, contestaţiile ar putea ajunge în instanţă, la judecată. Iar aici vorbim despre întârzieri care pot dura de la câteva luni de zile până la câţiva ani. Drept urmare, cu toate că avem toţi banii necesari pentru modernizarea veşnicului drum cu gropi Arad-Şiria-Pâncota, s-ar putea să stăm cu ei la ciorap şi să nu îi putem folosi pentru că lucrarea este blocată în sălile de judecată.
Semnătură pe Pâncota-Buteni
În acelaşi timp cu Arad-Şiria-Pâncota, a fost scos la licitaţie şi tronsonul care continuă din Pâncota, până în Buteni. În acest caz, contractul a fost semnat deja de către Consiliul Judeţean Arad cu firma care a câştigat licitaţia, urmând ca lucrările de modernizare să înceapă efectiv în octombrie.
Trimite articolul
XIncompetenta intr-un cuvânt
Pe Drumuriile din Arad când intri din Orice parte in Județul arad îți sare mașina in toate pârtiile asta e rezultatul a 20 de ani de Conducere PNL-PD care s-au tot schimbat între ei și nu au făcut mare Brânza Deci Plecați caca sunteți Incompetenții
Credeam ca modernizare inseamna decapare, largire, reasfaltare, refugii civilizate si curatarea rigolelor si a buruienilor de la margini inclusiv ambrozia cat omul, nicidecum carpeli cu petice de asfalt ce se vor macera si sparge cum da toamna.
Cine e de vina daca legea e facuta pentru hoti…Ia sa plateasca contestatarii de serviciu,intarzierile cauzate de contestatiile neintemeiate…
am fost astazi la ineu,pe fabulosul drum pincota -seleus recent terminat de “modernizat”se decapeaza in draci zonele cu fundatie la misto,se cirpeste cu asfalt rece,inchiderea cu mastic a rostului este necunoscuta pentru cirpacii aradului,rezultatul, la primavara va fi varza toata cirpeala,bilcea puiule daca citesti postul asta adu-ti rogu-te aminte ce spuneai despre calitatea lucrarilor pe nenorocitul asta de drum
Ăştia de contestă sunt inconştienţi, îşi bat joc de noi. Orice zi de întârziere ne costă timp, nervi şi bani. Ruşine să le fie, mai ales lui Faur. Ştie el de ce.
Contestatarii nu sunt altii decat fostii SECURISTI. Incetati nenorocitilor ! Lasati in pace tara asta !
Astai Romånia
Legile parlamentului făcute pe bandă rulantă, ni ei nu mai stiu câte legi avem.
Vobim de contestati e drum care trebuie făcut foarte bine pt ca cara tone de balast de la horia si voi dc nu spuneti cine a castigat licitatia e firma intelco a lui domnu palcu as vrea sa stiu ce lucrari mari a realizat această firma
Cea mai importantă lucrare se desfășoară la vârfurile halmagiu nu aici acolo se lucreaza in continuare