ARAD. Direcția Publică de Pază a rămas fără conducere. După zeci de ani de zile petrecuți în instituție, Sorin Cordoș, fostul director, s-a pensionat, iar acum Consiliul Județean Arad, în subordinea căruia se afă instituția de pază, a lansat concursul pentru ocuparea postului de management. Potrivit anunțului lansat de CJA, se „organizează concurs pentru ocuparea unei funcţii de conducere vacante în regim contractual de director la Direcția Publică de Pază Arad, exercitarea contractului individual de muncă se realizează pe perioadă nedeterminată, cu durata normală a timpului de lucru de 8 ore/zi, respectiv 40 ore/săptămână. Condiţiile generale necesare ocupării funcţiei vacante mai sus menţionate, sunt cele prevăzute la art. 15 din H.G. nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea și dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare. Condiţiile specifice de ocupare a funcţiei de conducere vacante în regim contractual de director, la Direcția Publică de Pază Arad sunt: studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă; vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției contractuale: minimum 7 ani”.
Documente necesare
Pentru înscrierea la concurs candidaţii vor prezenta un dosar care va conţine următoarele documente: formular de înscriere la concurs; copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate; copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz; copiile documentelor care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituţia publică; copia carnetului de muncă, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului; certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar; adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului; curriculum vitae, model comun european. Dosarele de concurs pot fi depuse până în data de 10 martie, la Consiliul Județean.
O viață în instituție
După cum am precizat mai sus, directorul Direcției Publice de Pază, Sorin Cordoș, s-a pensionat. Acesta a petrecut „o viață de om” în instituție. S-a angajat, în anul 1996, în funcția de șef detașament în ceea ce, la vremea respectiv, se numea Corpul Gardienilor Publici. În 2002 a preluat șefia Corpului Gardienilor Publici, instituție care s-a desființat în anul 2005 și s-a transformat în Direcția Publică de Pază. Cordoș a continuat să conducă și această instituție până în prezent. Practic, Sorin Cordoș se identifică cu Direcția Publică de Pază, fiind șef al instituției din 2002 și până acum.
Activitatea DPP
Direcția Publică de Pază Arad şi-a început activitatea la data de 1.10.2005, preluând întreg patrimoniul şi personalul specializat al fostului Corp al Gardienilor Publici Arad, care a fost înfiinţat în anul 1994. Încă de la înființare, DPP a fost o instituție subordonată Consiliului Județean Arad, prestând servicii de pază pentru CJA și pentru alte instituții din subordine. În prezent, Direcția Publică de Pază Arad prestează servicii de pază la următoarele obiective: Consiliul Judeţean Arad; SC Compania de Apă Arad SA; Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Arad; Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Arad; Centrul Militar Arad; Centrul Cultural Județean Arad; Biblioteca Județeană„Alexandru D. Xenopol” Arad; Complexul Muzeal Arad Muzeul Orășenesc Lipova.