O fi o veste bună sau doar o simplă știre confirmată de către cei de la CNADNR care nu va însemna mare lucru?! Greu de spus, pentru că licitațiile pentru pasaje nu au însemnat, cel puțin până acum, finalizarea lucrărilor și nu s-au încheiat cu vreo panglică tricoloră tăiată de oficialități. Au fost doar niște lucrări atribuite unor firme care au intrat mai apoi în insolvență și care nu și-au dus lucrarea până la capăt. Din lipsa fondurilor. Acum va fi o nouă rundă de licitații pentru ambele pasaje arădene. Dacă cel de la CET a fost scos deja la licitat, cel din Micălaca se „mişcă” mai greu dar a primit toate aprobările pentru a fi urcat pe SEAP. „În data de 15.12.2015, documentaţia de atribuire a contractului, întocmită de CNADNR SA Central a fost validată de Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice, urmând să fie publicat anunţul de participare în SEAP”, susțin cei de la Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România S.A în răspunsul oferit întrebărilor adresate de Jurnal arădean și www.aradon.ro.
Și tot CNADNR confirmă faptul că, în acest moment, obiectivul de investiții, denumit oficial „Pasajul denivelat pe centura de ocolire Arad (DN7, 540+248) peste CF Arad-București” nu a fost încă predat companiei de către firma SC Confort SA, deși contractul a fost reziliat din data de 28.11.2014. Cei de la SC Confort SA, așa cum am mai scris, au solicitat predarea amplasamentului, dar compania refuză să îl preia. În tot acest timp, firma de construcții este obligată să asigure paza. Nu este exclus ca plata acestor servicii să fie imputată CNADNR care nu a preluat nici în acest moment șantierul.
Dar compania este gata să îl dea mai departe firmei care va câștiga licitația și care va primi, potrivit declarațiilor CNADNR, suma de 43.757,60 mii lei inclusiv TVA pentru finalizarea obiectivului. Aceasta este suma calculată „la data de 31.12.2014” ni se precizează în răspunsul companiei. O sumă am putea spune chiar mică, dacă luăm în calcul faptul că pentru finalizarea pasajului de la CET, cel care este gata în proporție de 80%, CNADNR vrea să plătească 30,5 milioane lei, cam tot atât cât au fost cheltuiți până în acest moment. Cine știe, poate va crește valoarea și pentru pasajul din Micălaca și cel care va prelua șantierul, după ce va câștiga licitația, va primi mai mulți bani. Nici nu mai contează pentru arădeni. Singura lor speranță este ca aceste pasaje să poată fi traversate de mașini. Să nu mai stea sfidătoare în calea șoferilor și să nu poată fi urcate.
Citiți principiile noastre de moderare aici!