Paşi migăloşi, dar realizaţi, spre modernizarea a peste 40 de kilometri de cale ferată, care leagă frontiera de Curtici şi Arad. Ministerul Transporturilor solicită aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru realizarea acestei lucrări în valoare de 1.556.121.000 de lei. Finanţarea investiţiei vine de la Uniunea Europeană, acest segment de cale ferată fiind localizat pe coridorul IV paneuropean, dar şi de la bugetul de stat. „Acest proiect de investiţie face parte din strategia pe termen lung a Companiei Naţionale Căi Ferate CFR SA, iar implementarea acestui proiect va contribui la îmbunătăţirea gradului de siguranţă al transportului de persoane şi bunuri”, spun cei care au întocmit ordinul ministerial pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici.
Aceștia susțin că realizarea infrastructurii propuse va atrage investiţii la nivelul oraşelor şi a regiunii și va crea 330 de locuri noi de muncă.
Marea modernizare a segmentului de cale ferată frontieră-Curtici-Arad-km 614 va aduce, pe lângă înlocuirea vechii linii, dotări noi pentru stațiile prin care trece. Proiectul va aduce: dublarea liniei între frontieră și Curtici, modernizarea stațiilor de pe traserul căii ferate, peroane noi în Gara Arad, două pasarele, una în Arad și una în Șofronea, copertine noi în stațiile Arad și Șofronea, instalații de telecomunicații moderne și un centru de control al traficului. Tronsonul pe care vor fi realizate aceste modernizări, cuprins între Km 614 și frontieră (km 655+185), începe după staţia Ghioroc şi cuprinde o parte a liniei curente Ghioroc – Cicir, staţia Cicir, linia Cicir – Glogovăţ, staţia Glogovăţ, linia Glogovăţ – Arad, staţia Arad, linia Arad – Şofronea, staţia Şofronea, linia Şofronea – Curtici, staţia Curtici şi linia Curtici – frontieră. Lungimea totală a traseului este de 41,1 km.
Viteze uriașeM
Reabilitarea căii ferate va duce la creșterea vitezei de circulație la 160 de kilometri pe oră pentru trenurile de călători și la 120 de kilometri pe oră pentru trenurile de marfă. Din cele 13 podețe existente în momentul de față pe acest segment 11 vor fi înlocuite cu structuri noi, unul va fi reabilitat, iar unul va fi desființat. Staţia Curtici va beneficia de un cântar electronic, care va fi însoţit de o instalaţie de verificare a gabaritului materialului rulant.
Start la pasajul peste calea ferata
Acces interzis peste calea ferata din zona CET Arad
Citiți principiile noastre de moderare aici!