ARAD. Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Transport Public Arad, acest organism cu un nume pompos, dar care se rezumă cam la… atât, merge încet, dar sigur, spre „dezintegrare”. Nenumărate unităţi administrativ-teritoriale din judeţul Arad, care au fost membre ale acestei asociaţii, au decis să „părăsească corabia”, o corabie care nu le aduce niciun avantaj, o corabie care nu face decât să toace bani publici. La momentul înfiinţării ADI Transport, organismul ne era prezentat ca fiind viitorul transportului arădean, ca fiind o asociaţie care va aduce zeci de milioane de euro din fonduri europene, o asociaţie care va revoluţiona tot ce înseamnă transportul în comun la nivelul judeţului Arad. La trei ani distanţă, până şi cei mai optimişti primari, până şi cei mai fideli partidului, au început să părăsească „minunea transportului”. De ce aducem partidul în discuţie? Pentru că PNL, prin liderii săi din vârful administraţiei au „copt” această asociaţie. Şi tot PNL a dat directorul, precum şi ceilalţi angajaţi ai asociaţiei.
La scurt timp după înfiinţare şi imediat după ce comunele şi oraşele au aderat la acest organism, primarii au fost anunţaţi că trebuie să plătească cotizaţii către ADI Transport. Şi asta numai pentru ca autobuzele Companiei de Transport Public Arad să treacă prin acele localităţi. Pe lângă cotizaţii, unele de ordinul zecilor de mii de lei lunar, fiecare călător trebuia să îşi cumpere bilet de călătorie, aşa cum este normal. Numai că, la un moment dat, administraţiile locale din judeţul Arad şi-au dat seama că operatori privaţi de transport oferă aceleaşi servicii, la aceleaşi preţuri ale biletelor de călătorie, dar fără a solicita sume astronomice anual, cu titlu de cotizaţii, de la primării. Aşa că, uşor-uşor, unităţile administrativ-teritoriale din judeţul Arad au decis să părăsească această asociaţie.
Doar 53
Dacă imediat după înființare, ADI Transport ajunsese să numere peste 70 de membri, din 78 de UAT-uri, câte are judeţul Arad, în prezent, după ce şi comunele Macea şi Zimandu Nou s-au retras recent, asociaţia a ajuns să mai numere 53 de membri. Din aceşti 53, Judeţul Arad, prin Consiliul Judeţean, Municipiul Arad, prin Primărie, şi localităţile Ghioroc şi Săvârşin sunt membri fondatori ai ADI Transport. Dacă activitatea asociaţiei va rămâne la fel de „prolifică” şi pe viitor, este o chestiune de timp până când organismul se va dezintegra.
Doar un intermediar
Cu toate că, în 2018, ni s-a promis că ADI Transport va fi organismul care se va ocupa de achiziţia de tramvaie şi autobuze noi pentru Compania de Transport Public, totul pe fonduri europene, această asociaţie nu a reuşit să îşi depăşească statutul de intermediar. Practic, ADI Transport încasează cotizaţii de la primării şi de la Consiliul Judeţean, iar parte din aceste cotizaţii sunt transmise mai departe către CTP Arad, totul în ideea de a subvenţiona transportul public. O altă parte din bani sunt păstraţi în conturile asociaţiei, pentru a plăti salariile anagajaţilor de la ADI Transport, angajaţi care nu se pot lăuda cu o activitate intensă şi vizibilă.
Pe de altă parte, pe piaţă au apărut operatori privaţi care reuşesc chiar să facă profit strict din vânzarea biletelor de călătorie, la acelaşi preţ la care le vinde şi CTP Arad. Iar aceşti operatori au început să ia locul celor de la CTP care, pe lângă încasările pe bilete, au nevoie şi de cotizaţii. Cu toate acestea, compania merge tot pe minus, în fiecare an.
Dacă trendul se păstrează, iar oraşele şi comunele vor continua să fugă de ADI Transport ca „dracul de tămâie”, CTP va rămâne fără zeci de trasee care, uşor-uşor, vor fi preluate de privaţi. Privaţi care nu stau cu mâna întinsă pe la primării, ci reuşesc să facă profit doar din bilete.
Trimite articolul
XOpera marelui faraon :)))
-
👍 …și-a camarilei din jurul său!
-
Si a calatorilor fara bilet sau abonament valabil, calatori din jurul psd si a celor care platesc acest pseuso-ziar unde lucreaza pseudo-jurnalisti.
-
Incet-incet,buboaiele javrelor liberale incep sa se infecteze;acu,de cind alianta cu psd,e de asteptat sa se plateasca polite,dar si sa vedem o intrecere,care fura mai mult.
-
Poate javrele psd care nu isi platesc bilet, fiind asistati social.
Cand numești incompetenți la conducerea unei firme, este clar unde vrei sa ajungă firma rispettiva. La faliment
-
Doamne da sa dea faliment CTP . O firma de c…
CTP nu are cum sa faca profit atata timp cat soferii de pe autobz incaseaza bani si nu dau bilet sau revand biletul de mai multe ori….cred ca banii din smecheria asta se impart cu sefii !
Oare de ce fix Calin Bibart este presedintele acestei asociatii ADI Transport? Gestioneaza asociatia la fel de rau ca si municipiul nostrtu unde este primar…
https://www.aditpa.ro/ro/membrii/consiliul-director
pai, SA O DESFIINTEZE, ca si asa ,numai scandaluri publice au fost cu acest ADI transport ! Votati ,pe mai departe ciuma portocalie si va va fi bine!
OK, păi desființați atunci CTP-ul și PNL-ul, și scăpăm defintiv de milogii societății.
Numai bine, ca din 12 decembrie, adică de la intrarea în vigoare a noului mers al trenurilor, nu va mai opera nici un tren pe linia Santana – Brad, si nici pe Ineu – Cermei, atât CFR cat si Regio Călători se retrag de pe linie. Aradon, voi habar nu aveti…
-
Ce le pasa unora care o duc bine, ca cetatenii de la Sebis, Gurahont , Cermei, Santana,etc, n-au mijloace de transport pentru a se integra pe piata muncii sau pentru a avea acces la educatie !
Buna , așa ar trebui toate sunt doar tocatoare de banii , administrate prost pusi in fuctie de partid , exact ca și directori , gen , stație de Sortare …
Buna dimineata! V-ati trezit? Cam tarziu, e amiaza! Dar mai bine mai tarziu decat niciodata! Ce chestie, sa platesti cotizatii sa iti spuna altii, celor din conducerea CTP, cum merge autobuzul pe drum, cum se cumpara un autobuz, etc… Atunci cei de la CTP pentru ce sunt platiti?
sigur se gaseste o firma privata care o sa acapareze si transporturile astea…. desfiintate. ha!ha!
-
ma tem ca e firma privata detinuta prin interpusi de catre vreun politician
Idea e va fi rentabil cat stii ca angajatuu are si treaba si serviciu pentru ca e dupa obiceiu locului omu cu sofat in loc sa fie omu cu condusul si un ajutor de autobuz sau ce o fii deci treaba ar merge si mai bine adica chiar daca lucra la atellidr chiar pe la gasparo sa aiba doua zile si pentru autobuzu satului ca de am avea nevoie si de transport bagaje mai grele gen sa se foloseasca mult pentru ajutoru concetatenilo deci sa se pota sti si curxe in plus cu prg din diferite situati ori ca trece autobuzu prin sat ori ca sa deviat traseu sau e un sofer din localitatea cu doua sate mai catre sai dincollo de satu acela ar fi o cu totul alta situație
Doamne da sa dea faliment CTP . O firma de c…