ARAD. Internauţii arădeni s-au activat luni, pe Facebook, după ce primarul Călin Bibarţ a postat câteva imagini cu noile modele de tramvaie Imperio ce vor fi fabricate pentru municipiu. Fotografiile publicate de edil – care prezintă şase variante de combinaţii cromatice – sunt însoţite de următorul mesaj: „Se lansează în fabricație tramvaiele Imperio de capacitate medie! Producătorul ne propune următoarele combinații de roșu cu alb. Care este alegerea dumneavoastră?”
Peste o mie de arădeni au reacţionat la postarea primarului, câteva sute adăugând şi comentarii. Redăm, mai jos, câteva dintre ele.
Culorile echipei UTA
„Cred că fiecare oraș ar trebui identificat prin culoare. Combinația de alb-roşu, este singura care îmi vine în minte, când vine vorba de Arad. Să promovăm alb roșu cât mai mult” – scrie Aurel Ionescu. Ioan Chirila e mai explicit: „Toate tramvaiele din Arad ar trebui vopsite alb-roșu, culoarea celui mai iubit club de fotbal din țară, UTA Arad.” Valy Borlea opinează: „Orice combinație de alb-roșu e bine-venită, face cinste orașului și se identifică cu el.”
Felix Neca vine cu o altă perspectivă, ceva mai poetică: „Este frumos tramvaiul cu această culoare, ceva diferit (roşu-iubire), culoarea roşie scoate în evidenţă orice lucru.”
„Lasă naibii culoarea” Scaunele să fie mai confortabile decât sunt în momentul de față cele din Imperio” – propune Cristina Elena Guga.
Alte dorinţe ale călătorilor
Comentariile arădenilor nu au abordat doar cromatica noilor tramvaie. Buni Lotty (cum îşi spune pe Facebook o arădeancă) recomandă: „În afară de tramvaiul lmperio existent (verde), să se înlocuiască toate tramvaiele. Măcar să să vedem ceva frumos în orașul nostru.” Şi Corina Diana e de aceeaşi părere: „Toate tramvaiele ar trebui schimbate, (în afara de cele Imperio). Doamne ajută să prospere și Aradul nostru, în tot!”
Cu ocazia acestei postări, a fost adusă în atenţie şi problema staţiilor de tramvai. Zoltan Theimer scrie: „Dacă cumpărăm aşa tramvaie frumoase, ar fi obligatoriu să avem şi staţii acoperite, unde este loc… ca, de exemplu, în Alfa.” În aceeaşi notă e şi mesajul lui Florin Marga: „Înainte de tramvaie noi, acoperiți naibii stațiile și după aceea faceți astfel de investiții! Dați un rond prin oraș, interpelați cetățenii care așteaptă în astfel de stații și vedeți ce părere au.”
Proiect european
Reamintim, Primăria a încheiat un contract în valoare de 218,8 milioane lei (TVA inclus) cu Astra Vagoane Călători Arad, pentru livrarea a 28 de tramvaie moderne. Tramvaiele sunt livrate etapizat, până în 2023, prima etapă presupunând furnizarea a 18 tramvaie (4 tramvaie dublu articulate de capacitate mare şi 14 tramvaie vagon de capacitate medie). Finanţarea este asigurată din bani europeni. În a doua etapă, pe proiectele de rezervă, avem 10 tramvaie, din care 6 tramvaie dublu articulate de capacitate mare şi 4 tramvaie capacitate medie. Se doreşte finanţare europeană şi pentru această etapă, dacă nu, se are în vedere bugetul local.
Trimite articolul
XNu-s destul variante…
V2
e frumos alb rosu dar faceti le in desene 3 d ceva in genul stemei lui bayern munchen de ce doar lini alb rosu uitati va la autocarul echipei uta ceva de genul..
Sincer cred ca as prefera sa merg cu un tramvai ceva mai vechi (dintre cele care sunt inca in stare acceptabila) dar in care poti sa stai comod (omeneste), decat cu bataia de joc care e cu tramvaiele imperio existente acum in Arad si pe care in masura posibilitatilor chiar le evit din acest motiv, doar daca e de mers in picioare le-as prefera.
-
”un calator” are dreptate; scaunele din Imperio nu sunt confortabile.Nu-i de mirare ca multi calatori prefera tramvaiele nemtesti din anii ’60!!!! Statiile de tramvai sunt obturate de panouri publicitare,nu ofera adapost pe timp nefavorabil,au fost mutate aiurea…chiar bataie de joc!!!!
-
Pardon! Cehoslovace…
-
V 2
Calitate + Fiabilitate + Consum redus
V5
Se bucura vatmanul UT-ist gabriel p. ca va avea in sfarsit imperio cu UTA Arad.mai trebuie jumatatea tramvaiului lui si cu ICIM Arad pt k acesta e suporter infocat al ambelor echipe aradene.Nea directorul,sau nea Blidar stie astea???Gaby asta e chiar unicat.A scris doua brosuri despre tramvaiele lui.
v1
V-1
V2
Varianta 2.
V6
V 5 CA E ALBUL SUS NU SE MURDARESTE LA NOI CU ALB JOS E NASOL !!
V2
Alooo primaria…!!! Poa’ sa fie si lila-n cotzke ,daca nu dati salarii decente la vatmani,tot degeaba !!!
Daca rosu va fi culoarea de baza, ca la cele vechi, atunci sa fie insemnate si cu secera si ciocanul, vechiul simbol al pnl-psd.
V1, asta se va face ca asa vreau eu.
Ori mi-ati citit gandurile domnule primar ori mi-ati citit comentariile de-a lungul timpului pe aici pe aradon si in sfarsit ne personalizati si noua tramvaiele cu culorile echipei fanion a orasului cum este la Cimisoara, Oradea, etc.!! Ca m-am saturat de verdele inchis, pasiunea tovarasului Falca, care isi impune propriile gusturi unui oras intreg! Ca putea si lu-i sa-i placa un verde mai pe turcoaz, etc. dar nu culoarea aia penibila de verde inchis cu care ne-a incaltat domnul Falca!! Si vorbiti domnule primar , intr-adevar si cu constructorul privitor la imbunatatirea calitatii-confortului scaunelor! Sunt intr-adevar , realizate antidistrugere dar nu sunt comode deloc! Va rog imbinati cele doua cerinte: antivandalizare si confort! Eu prefer varianta 4! Stiu ca este pretentios la intretinere, dar imi pare mai luminos un tramvai cu dominanta pe alb decat pe rosu! Va multumsc!
V6 – Rosu – Alb – Rosu
V2 clar 😀
Io zic sa fie da tate variantele! Și-or fi tați mulțumiți! O nu!
https://mobilitate.eu/alstomi-tramvaie-citadis-frankfurt/ o culoare frumoasa nu pare obositoare. Nu cred sa fie suparati cei de la vest.
Da e o culoare fanion,! Deși echipa nu mai e demult! Da o sa ne mindrim cu tramvaiele!Mai trebuie întreținută și curățenia în ele!
Din punct de vedere securitate rutierà pe timp de noapte V.4 (alb in partea de jos) este cel mai vizibil în lumina farurior celorlalti participanti la trafic. Fromosul si utilul au nevoie de un compromis ;o)
Varianta 3