ARAD. În urma unei analize efectuată de Tribunalul Arad pentru perioada 1 ianuarie – 30 septembrie, s-a constatat că volumul total al activității instituției a scăzut cu 9,13 la sută, față de aceeași perioadă a anului trecut. Mai mult de atât, din această analiză comparativă a evidenţelor statistice cu aceeaşi perioadă a anului 2019, în ansamblu, se observă o scădere a volumului de activitate în anul 2020, în aproape toate materiile. Astfel, în ceea ce priveşte Secţia I Civilă, se constată o scădere a volumului de activitate cu 8,73 la sută, în timp ce la Secţia a II – a Civilă, volumul total de activitate a scăzut cu 4,97 procente. De asemenea, la Secţia a III – a de Contencios Administrativ şi Fiscal, Litigii de Muncă şi Asigurări Sociale, volumul de activitate a scăzut cu 19,50 la sută. Există, totuși, creșteri ușoare în materie de litigii de muncă, unde numărul de acțiuni a crescut cu 0,66 la sută, dar și la Secția Penală, unde, volumul de activitate este mai mare cu 3,23 procente.
Creștere, la Judecătorie
În ceea ce priveşte judecătoriile aflate în circumscripţia Tribunalului Arad, din analiza comparativă a evidenţelor statistice cu aceeaşi perioadă a anului 2019, se observă că volumul total de activitate al Judecătoriei Arad a crescut cu 4,95 la sută. La Secţia Civilă a Judecătoriei Arad volumul de activitate este cu 5,02 la sută mai mare, în timp ce volumul de activitate al Secţiei Penale a crescut cu 4,64 procente.
În ceea ce priveşte Judecătoria Chişineu Criş, se constată o scădere a volumului de activitate cu 19,70 la sută. La Judecătoria Ineu, volumul de activitate este cu 11,57 la sută mai mic, la Judecătoria Lipova, volumul de activitate a scăzut cu 14,60 procente, iar la Judecătoria Gurahonţ, se constată o scădere ușoară a volumului de activitate: 1,49 la sută.
Cine intră în Palatul Justiției
Colegiul de Conducere al Tribunalului Arad a dispus o serie de măsuri privind desfăşurarea activităţii Tribunalului Arad începând cu 18 mai 2020, având în vedere actele normative în vigoare și recomandările autorităților centrale în ceea ce privește luarea măsurilor de protecție împotriva îmbolnăvirii cu COVID-19 și limitării răspândirii acestui virus prin evitarea aglomerării instanțelor și sălilor de judecată. Astfel, s-a decis ca în ceea ce privește accesul justițiabililor, avocaților, practicienilor în insolvență, executorilor, consilierilor juridici, în incinta Palatului Justiţeiei (Arhivă, Registratură, săli de judecată) acesta să fie efectuat numai prin punctul principal de acces de pe B-dul General Vasile Milea, nr. 2, permițându-se accesul în instanţă doar pe baza actelor care justifică prezența și numai după ce jandarmul care deservește punctul de acces va verifica în prealabil temperatura persoanei și dacă aceasta poartă mască. Potrivit reprezentanților Tribunalului Arad, nu se va permite accesul în Palatul Justiţiei persoanelor care prezintă temperatură cu valori peste 37 grade Celsius și nici a celor care nu poartă mască de protecție, iar persoanele care solicită accesul în Palatul de Justiție sunt obligate să folosească covorul cu dezinfectant pentru încălțăminte și soluțiile dezinfectante pentru mâini.
Planificarea cauzelor pe ore
Reprezentanții Tribunalului Arad au precizat că planificarea soluţionării cauzelor va fi făcută pe ore, iar accesul în sălile de judecată este permis cu cel mult 10 minute înaintea orei fixate pentru judecarea cauzei şi numai pentru persoanele care justifică un interes în cauză. Totodată, prezența justiţiabililor, avocaţilor şi a altor persoane în incinta instanţei va fi permisă doar pe durata de timp necesară judecării cauzei în care participă şi/sau pentru consultarea dosarelor în Arhivă şi depunerea actelor la Registratură.
Tribunalul Arad a interzis staţionarea justiţiabililor, avocaţilor şi a altor persoane pe holuri, cu excepţia persoanelor care aşteaptă pentru a avea acces înRegistratură şi Arhivă, sau în sala de judecată.
Programul cu publicul
Compartimentul Registratură își va desfășura zilnic activitatea cu publicul, între orele 8:30 și 15:00, în timp ce Compartimentul Arhivă va avea program cu publicul, zilnic, între 8:30 – 13:00. De asemenea, programul pentru studiul dosarelor din arhivă, se va desfășura zilnic, între orele 8:30 – 15:00. De menționat ar fi faptul că la serviciile de Registratură și Arhivă este permis accesul unei singure persoane în incinta biroului, iar pentru persoanele aflate pe holuri este obligatorie respectarea distanţei de minimum 1,5 m. Reprezentanții Tribunalului Arad recomandă studierea dosarului on-line, dar, dacă există situații în care se solicită studiul dosarului în arhivă, acest lucru este posibil numai după o programare prealabilă cu cel puțin 24 de ore, programarea făcându-se pe baza unei solicitări telefonice, solicitare aprobată de grefierul coordonator de arhivă.
Prin telefon, e-mail sau poștă
În ceea ce privește programul cu publicul în cadrul Biroului de informare şi relaţii publice s-a decis suspendarea acestuia, urmând ca sesizările, cererile sau memoriile să fie transmise prin mijloace de comunicare alternative permise de lege, e-mail: tr-arad@just.ro, fax: 0257/251700, respectiv prin poştă, persoanele interesate pot solicita informaţii şi telefonic, apelând numerele de telefon: 0374/491086 – pentru Tribunalul Arad şi 0374/491087 – pentru Judecătoria Arad.
Citiți principiile noastre de moderare aici!