ARAD. Marți, 19 iulie, se deschide programul Start-Up Nation ediția din acest an. Platforma de înscriere va fi disponibilă de la ora 10:00, conform celor anunțate de Ministerul Antreprenoriatului și Turismului. În cadrul etapei de înscriere pentru cei doi piloni, respectiv Start-Up Nation România și Start-Up Nation Diaspora, aplicanții, cu profilul, user și parola generate, vor completa, semna electronic, încărca și transmite formularul electronic de înscriere. Aplicația electronică va fi deschisă timp de 30 de zile lucrătoare, până pe 1 septembrie, ora 20:00 a ultimei zi de înscriere, cu posibilitatea de prelungire a termenului până la epuizarea bugetului.
Ediția din acest an a Start-Up Nation are ca obiective: stimularea înființării și dezvoltării IMM-urilor; îmbunătăţirea performanţelor economice ale acestora; dezvoltare durabilă; creștere economică inteligentă sustenabilă și incluzivă bazată pe digitalizare; inovare și pregătire antreprenorială; creare de noi locuri de muncă.
Beneficiarii sunt microîntreprinderile și întreprinderile mici și mijlocii înființate după 1 ianuarie 2020. În cazul Start-Up Nation Diaspora, aplicanții vor face dovada domiciliului sau rezidenței în străinătate în ultimele 12 luni până la momentul înscrierii. În acest sens, documentele care atestă calitatea de rezident în ultimele 12 luni până la înscriere sunt permis de ședere/dovadă de stabilire, viză de rezidență/de lungă ședere, certificat de rezidență.
Cheltuieli eligibile
Printre cheltuielile care sunt eligibile în cadrul acestor proiecte se numără achiziția de *echipamente tehnologice; *sisteme instalații echipamente specifice în scopul obținerii unei economii de energie și vehicule 100 electrice; *spaţii de lucru spaţii de producţie şi spaţii pentru prestări servicii şi comerţ; *mijloace de transport; *mobilier aparatură birotică şi sisteme de protecţie a valorilor umane şi materiale. În plus sunt eligibile și costurile cu salariile, utilitățile, active necorporale referitoare la brevete de invenție, francize, etichetare ecologică, cursuri de dezvoltare a abilităţilor antreprenoriale, consultanţă, cheltuieli financiare aferente creditelor sau garanțiilor obținute pentru creditele contractate de beneficiari în vederea realizării planurilor de afaceri acceptate în cadrul programului pentru solicitanții care utilizează credit pentru implementarea proiectului.
Citiți principiile noastre de moderare aici!