ARAD. Centura de est a Aradului, bucata de şosea care ar urma să închidă inelul de centură al municipiului, a fost scoasă la licitaţie. Consiliul Judeţean Arad este instituţia care a lansat această licitaţie, proiectul fiind gândit şi implementat în parteneriat cu Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Potrivit estimărilor din studiu de fezabilitate, întreaga lucrare va costa 250 de milioane de lei, respectiv puţin peste 50 de milioane de euro.
Dar, deşi a fost lansată licitaţia, nu ştim încă dacă vom beneficia de această centură în curând. În cadrul procedurii, Consiliul Judeţean precizează de mai multe ori faptul că lucrarea se „loveşte” de o clauză suspensivă: identificarea sumelor de bani necesare acestei lucrări. Practic, procedura de licitaţie a fost lansată de către instituţie, se aşteaptă oferte de la companiile interesate, dar există posibilitatea ca lucrarea să nu se realizeze.
„Încheierea contractului de achiziție publică este condiționată de obținerea/aprobarea finanțării lucrărilor din fonduri de la bugetul de stat și/sau fonduri europene nerambursabile, semnarea contractului fiind posibilă doar în situația în care se respectă dispozițiile referitoare la angajarea cheltuielilor din bugetele care intră sub incidența legislației privind finanțele publice. În cazul în care, indiferent de motive, obținerea/aprobarea finanțării lucrărilor din fonduri de la bugetul de stat și/sau fonduri europene nerambursabile nu se realizează, Autoritatea Contractantă va aplica prevederile (n.r. legale) privind achizițiile publice cu modificările și completările ulterioare, fiind imposibilă încheierea contractului de achiziție publică. În situația în care se va obţine finanţarea, investiția se va realiza din fonduri europene, în cadrul Programului Operațional Infrastructura Mare POIM 2014-2020”, se arată în anunţul de licitaţie.
Totuşi, posibilitatea de a accesa finanţare europeană pentru acest proiect este mare, ţinând cont de faptul că Ministerul Transporturilor a inclus centura de est a Aradului în lista de proiecte finanţate prin POIM.
Companiile interesate de acest contract pot depune oferte până în data de 17 ianuarie 2022. Şi, că tot vorbim de oferte, preţul lucrării contează doar 50 la sută la această licitaţie. Pe lângă componenta financiară, vor fi luate în calcul şi alte criterii: perioada de garanţie acordată lucrării (minim 5 ani), experienţa şefului echipei de proiectare şi experienţa şefului de şantier. Firma care va câştiga licitaţia va avea la dispoziţie doi ani de zile pentru a finaliza lucrările.
Câteva detalii
Viitoarea centură de est a municipiului va lega DN 69, de la nodul rutier de la urcarea pe autostradă aflat la ieşirea din Arad spre Timişoara, de DN 7, la ieşirea din Vladimirescu spre Deva. Lungimea şoselei va fi de 11 kilometri, pe traseu urmând să fie construit un pod peste râul Mureş, dar şi un pasaj peste calea ferată Arad-Timişoara Nord.
Trimite articolul
XCare inel de centura ba?!? Centura este. Prin definiție analfabeților o. Strada care ocolește ceva, iar în Arad centura trece prin mijlocul unui cartier.
Ori vreți sa dezinformați în mod voit debordati de prostie.
Podul peste calea ferată va fi ateta de frumos ca podul de pe centura din micalaca ?
-
Ba chiar mai frumos. Il vor omori pe proiectant ca sa nu poata face altul mai trainic si mai frumos, exact ca in legenda mesterului Manole
Pai nu era vorba ca linia ferata Arad – Timisoara va fi scoasa din Micalaca si vatrece peste noul pod combinat, rutier – cale ferata ?
-
Se vor scoate DOAR trenurile de marfă! Cele de călători vor rămâne cu oprire a celor regionale Punct Oprire Micalaca,undeva în zona Voinicilor! Proiectul și proiectarea e în lucru!
Trenurile de marfă vor ocupa Micalaca pe actualul traseu cu racord spre gara mare,undeva unde e acum bariera spre Vladimirescu!-
… “vor OCOLI Micalaca… ” … mama lui de autocorector !!!
-
VISURI LA CHEIE ! ( cheie fixa de 13…cu noroc )
centura actuala nu se poate numi centura atata timp cat trece prin mijlocul unui cartier de locuinte e bataie de joc pt aradeni ar trebui reclamata la bruxelles aradul si cnair care isi bat joc de mediu si de oameni
-
Cind sa bifat centura nu erau case in Gai-Nord-Manastire 😄
Probleme de finantare ! De ce nu mergeti la Oradea sa invatati cum se fac drumuri si poduri pe bani europeni ? A, aia nu se pot fura ! Si in al doilea rind, trbuie sa fii cel putin timpit ca in 2021 sa vorbesti de o sosea de centura cu o singura banda pe sens !
“Ziaristul” asta ne crede tampiti. I se pare doar o mica piedică faptul că nu sunt bani si apoi vorbește de “centura”. Pe care mergi cu 50 km/ora, prin oras, stai la semafoare, stai la una sau două bariere, încât media de viteza este rușinoasă. Prostia ăstuia este întrecută numai de a proiectanților care scot capătul din Micalaca TOT IN ORAS, în loc să iasă dincolo de Vladimirescu
Centura de ocolire a orașului care trece prin oraș?!? Mai exact prin mijlocul unui cartier…..
În secolul 21 tot la statutul de uliță asfaltată cu o bandă pe sens!
Are dreptate jurnalistul. Cel mai greu pas a fost făcut. Nu e finanțarea, nici proiectarea iar execuția e floare la ureche. A fost greu stabilirea traseului ( a se citi achiziția terenurilor de cine trebuie) a.i. sa câștige cine trebuie.
Și acum:
De ce mai trebuie pasaj peste CFR? Pe A1, după CFR,e un pasaj ce s-ar putea ajusta pt a scoate de acolo centura.
De ce e la 2 benzi?? Cine mai face asa ceva acum? Sau se considera ca ar fi un salt prea mare de la centura N ( cea prin Gai….)