ARAD. După ani de zile în care a fost neglijat aproape în totalitate, după ani de zile în care arădenii din zonă nu conteneau cu ocările la adresa mai marilor judeţului, după ce au fost făcute chiar şi proteste pentru a atrage atenţia asupra stării deplorabile a drumului, şoseaua care leagă localităţile Mâsca-Măderat-Agrişu Mare-Arăneag ar urma să fie modernizată.
Consiliul Judeţean Arad a lansat licitaţia pentru modernizarea acestui drum, urmând ca, cel mai probabil, lucrările să demareze în primăvara anului viitor. În anunţul ataşat licitaţiei se menţionează faptul că „drumul judeţean DJ709A este într-o continuă degradare datorită factorilor mecanici (autovehicule), metorologici (zăpadă, îngheţ-dezgheţ, ploi), iar neglijarea acestora va influenţa pe termen lung atât siguranţa participanţilor la trafic, cât şi confortul acestora. Datorită lipsei de fonduri pentru remedierea degradărilor şi a factorilor amintiţi mai sus, pe marea majoritate a drumului putem observa lipsa capacităţii portante a structurii rutiere prin apariţia de făgaşe, tasări accentuate, cedări de acostamente etc. Apariţia acestor fenomene prezentate anterior se datorează lipsei unei structuri corespunzătoare şi neadaptarea la evoluţia traficului şi a slabei gestionări a apelor meteorice”.
Modernizarea acestui drum, care are o lungime de 11,7 kilometri, este estimată la 28,2 milioane de lei. Firmele de profil sunt aşteptate să depună oferte până în data de 27 ianuarie. Câştigătorul va fi stabilit în urma unui punctaj format, pe de o parte, din garanţia oferită pentru lucrare şi, pe de altă parte, de oferta financiară. Teoretic, lucrările ar trebui să fie finalizate în 22 de luni de la semnarea contractului, după ce licitaţia va fi finalizată.
Detalii tehnice
Potrivit licitaţiei publicate de Consiliul Judeţean, drumul judeţean 709A este un drum de categoria a IV-a, având următoarele caracteristici tehnice: lungimea traseului: 11,687 kilometri; rigolă carosabilă: 285 de metri liniari; şanţ de beton: 7.751 metri liniari; şanţ de pământ: 15.398 de metri liniari; bordură 20×25: 1.312 metri liniari; drenuri longitudinale: 7.751 de metri liniari; cămine de vizitare: 155 de bucăţi; podeţe transversale: 42 de bucăţi; poduri: 2 bucăţi; podeţe laterale: 76 de bucăţi; accese la proprietăți: 244 de bucăţi; stâlpişori reflectorizanţi: 616 bucăţi; semnalizare verticală: 495 de bucăţi.
Trimite articolul
XLicitația deja e castigata…
Sa vina Bilcea cu selfiurile :)!
Cariera de piatra de la Agris , bat-o vina…… Sa creasca capacitatea portanta a drumului sa nu mai ‘faramiteze ‘ carosabilul seile cu piatra sparta!!!!!!!!!!!!
DAR IN ICINTA SERE CAND SE MODERNIZEAZA ? SAU ACOLO PRIMARIA NU IA TAXE ?
-
Ai greșit dulapul de scule nea Lugoj😜Bibart este ocupat cu plantarea de arbori dea lungul pistei de biciclete in zona Rasfartai , astazi deja drogati din Rasfartai făcea pregatirile pentru scoaterea,, ciordeala,, lor si comercializarea gospodarilor din cartier. Asa se sifoneaza banul public nea Lugoj😁
Hai si nu va mai plangeti atat ! doar sa modernizat recent drumul regelui , ala ce trece prin pustietate dar deserveste niste lipitori … mai zilele trecute era un rahat de monarhist care aplauda investitia absurda facuta de mai marii judetului , oare cata spaga au primit ca sa bage bani in acel drum ?
Teoretic în 22 luni.
Practic, după ce a fost decopertat și încărcată fundația cu piatră spartă , lucrarea a fost abandonată.