Firma care lucrează la pasajul de peste calea ferată Arad-București a început operațiunile de lansare a grinzilor pe pasaj. „Pentru siguranța participanților la trafic, pe timpul lansării și asigurării fiecărei grinzi, circulația vehiculelor și a persoanelor va fi interzisă între cele două pile ale pasajului. Închiderea circulației se va face fragmentat, cu ajutorul piloților de trafic, durata închiderii fiind de maximum 10 minute, după care se va circula aproximativ 20-25 de minute”, transmite Direcția Regională de Drumuri și Poduri Timișoara.
Conform acestora, în total, în perioada următoare, se vor monta 117 grinzi, pasajul având 13 deschideri peste calea ferată și peste DN 7, în zona Micălaca.
Lucrările la pasajul din Micălaca au început în anul 2011, fiind realizate în proporție de sub 50%. În mai 2022, CNAIR a reușit să semneze un contract cu antreprenorul italian SPIC, pentru continuarea lucrărilor. Pentru finalizarea construcției pasajului de peste magistrala 200 de cale ferată, CNAIR plătește firmei italiene peste 31 de milioane de lei.
Primul constructor a fost, în 2011, Confort SA Timișoara. La un an după începerea construcției, Guvernul a tăiat finanțarea, iar în 2014, Ministerul Transporturilor a reziliat contractul. Abia în 2018 a fost semnat un nou contract pentru pasaj, cu firma Implenia din Austria. Nici acest al doilea contract nu a fost cu noroc, fiind și el reziliat. Lucrările au fost întârziate enorm de faptul că Ministerul Transporturilor nu a luat în considerare și faptul că liniile de înaltă tensiune, care împiedicau continuarea lucrărilor, lucru ce a făcut ca firma austriacă să solicite – și să obțină – rezilierea contractului. Acum, arădenii speră ca cel de-al treilea contract să fie cu noroc și pasajul să fie finalizat, după mai bine de 12 ani de la începerea lucrărilor.
Trimite articolul
Xsper doar sa nu desemneze tot firmele astea pentru a construi ceva pe luna sau pe marte… ca ne iau 15 ani pt un pasaj care-l facea raposatu in 3 luni… cam penibil