ARAD. În contextul facilităţilor acordate agenţilor economici pe perioada stării de urgenţă, aprobate în ultima şedinţă a Consiliului Local Municipal, Marin Lupaş a adus în discuţie reducerea taxei pentru alimentaţie publică. Consilierul Pro România a solicitat explicaţii directorului Direcţiei Venituri din cadrul Primăriei, Pavel Neamţiu, în legătură cu această taxă: „Cred că această taxă de 3.000 de lei afectează majoritatea societăţilor comerciale care îşi desfăşoară activitatea în Arad. Se poate diminua? Putem lua o hotărâre în acest sens? Cu atât mai mult cu cât Timişoara, Oradea au o taxă de 500-600 de lei. Cred că e o mare discrepanţă, mai ales în condiţiile de acum, când e o situaţie deosebit de complicată” – a subliniat consilierul Pro România.
În replică, Liliana Florea, director al Direcţiei Edilitare, a precizat: „Taxa pentru alimentaţie publică se stabileşte pentru anul următor, prin hotărârea cu impozitele şi taxele locale. În Hotărârea 192 există prevederi referitoare la diminuarea ca urmare a suspendării, motiv pentru care am procedat pentru acest an la diminuarea cuantumului la toate unităţile de administraţie publică care au fost suspendate conform hotărârii de guvern cu instituirea stării de urgenţă şi acum toţi cei care desfăşoară activităţi de alimentaţie publică au diminuat debitul pentru anul 2020 cu acea perioadă de timp în care au avut suspendată activitatea.”
Marin Lupaş nu a fost mulţumit de aceste explicaţii: „Pentru mine răspunsul este incomplet. Aş dori să se spună foarte clar dacă putem să reglementăm la normalitate această taxă de 3.000 de lei – foarte mare comparativ cu judeţele vecine. Nu numai pe perioada respectivă care înseamnă trei luni şi care nu este suficientă pentru cei care o duc foarte greu”.
Liliana Florea a repetat: „Această taxă se stabileşte prin hotărârea cu impozitele şi taxele locale. Pentru anul 2021 se va putea diminua. Pentru anul 2020 s-a stabilit anul trecut.” „Dar se poate modifica” – a insistat Marin Lupaş şi a solicitat secretarului municipiului Arad, Lilioarea Stepănescu, să explice dacă acest lucru este posibil din punct de vedere juridic. „Cel puţin în această şedinţă nu poate fi în mod legal supusă la vot o astfel de propunere, neavând rapoartele de specialitate şi nefiind verificate cerinţele legale. Într-adevăr, potrivit Codului Fiscal, anual se stabileşte cuantumul taxelor care au fost stabilite deja cu alţi ani în urmă. Anual, doar cuantumul se stabileşte. Doamna Florea are dreptate că s-a votat anul trecut, într-o situaţie care nu era justificată de epidemie, dar cel puţin în şedinţa aceasta nu poate fi avută în vedere o astfel de propunere. Eventual, se poate relua în discuţie într-o şedinţă viitoare, cu fundamentarea necesară.”
În aceste condiţii, Marin Lupaş a promis că „în şedinţa următoare, cu siguranţă o să vin cu o propunere pentru că e o situaţie de urgenţă şi oamenii aceștiaau nevoie de ajutor.”
Trimite articolul
Xminte cu nerusinare ,,acesta liliana florea,, am platito ca daca intarzii cu o zi vin ,,poterasii de la locala,, sa te salute .explicatia de ce trebuie sa platim tot. 3000ron a fost ca anul trecut primaria nu stia ca va fi pandemie, acest raspuns este un fel de a te trimite la pascut..apropo in timisoara nu exista acesta taxa.
-
Normal , Timișoara nu-l are pe gunoiul de falkă!!!