ARAD. După luni întregi, în care firma Sylc Con Trans a „simulat” munca pe şantierul drumului Arad-Şiria-Pâncota, se pare că motoarele vor fi turate la maxim. Anunţul îi aparţine preşedintelui Consiliului Judeţean Arad, Iustin Cionca, acesta spunând faptul că firma constructoare, proiectantul, dirigintele de şantier şi CJA au ajuns la un consens privind stabilirea unei soluţii tehnice care să ofere calitate viitoarei şosele.
„În urma discuțiilor foarte serioase pe care le-am avut cu constructorul, se accelerează ritmul lucrărilor pe drumul județean Arad-Horia-Șiria-Pâncota, unde până acum s-au realizat tronsoane experimentale, săpături de șanțuri și montări de podețe. Oamenii vor să circule pe asfalt nou, îi înțelegem și îi susținem întru totul, fiindcă pentru asta am adus fonduri europene pentru această lucrare. Pe de altă parte, apreciez faptul că firma care execută lucrarea a renunțat la o parte din profitul ei, pentru aplicarea unei soluții tehnice de calitate bună, care va prelungi durata de viață a drumului”, a declarat Cionca.
Problema a fost reprezentată de faptul că stratul de fundaţie urma să fie aşezat pe un pământ argilos, neidentificat iniţial de proiectant, lucru care ducea la o slabă calitate a fundaţiei respective. Luni de zile s-a tot discutat despre soluţia salvatoare, au fost realizate tronsoane experimentale în cadrul cărora au fost folosite diferite tehnici de stabilizare a fundaţiei, iar, în final, a fost aleasă o soluţie care va afecta, însă, profitul constructorului.
„Expertizele realizate au determinat aplicarea unei soluții de stabilizare a terenului de fundare cu lianți hidraulici. S-a optat pentru această variantă pentru că se efectuează în întregime mecanizat, eliminând factorul uman, ceea ce duce la performanțe mai ridicate. De asemenea, lucrarea cu lianți hidraulici asigură o constanță în execuție și un strat de formă uniform net superior blocajului cu piatră. Un alt mare avantaj este protejarea celorlalte drumuri județene, adiacente șantierului, deoarece transportul unor cantități foarte mari de piatra pe aceste drumuri ar duce la deteriorarea lor. Nu în ultimul rând, prin această soluție aleasă și viteza de execuție a lucrării este mult mai mare”, anunţă reprezentanţii Consiliului Judeţean.
Şapte ani garanţie
Cei de la CJA anunţă că numai această soluţie tehnică ar putea să ofere drumului calitatea necesară care să ducă la o garanţie a lucrării care se va întinde pe şapte ani de zile. Drumul, lung de aproximativ 30 de kilometri, este modernizat cu ajutorul fondurilor europene nerambursabile, valoarea totală a proiectului fiind de 72 de milioane de lei.
Trimite articolul
XIMAGINEA DIN POZA NU ESTE DE PE DRUMUL ARAD-SIRIA, SPUNETI DREPT UNDE A-TI FACUT POZA CA NU VA CREDE NIMENI.
-
Imaginea este la ieșirea din Pâncota spre siria
Sylc Con Trans poate sa dea garantie si 100 de ani. Ca intra in insolventa ca defuncta ICIM si mai repara Cionca cu lopatica!
-
Nici el,ci următorul preş.de cons. jud. Și urmașii urmașilor nostri
Dacă nu se mai transporta cantități mari de piatra,nu se mai distrug drumurile judetene se fac economii de combustibil de uzura mașini etc.,probabil nu se mai pune fundația de piatra ci de maglavaiț.Rămâne de văzut ce drum rezistent va fi având fundamentul de maglavaiț.
Sper sa nu-l faca asa cum l-au facut pe ala dintre Maderat si Tarnova pe care deja apar gropile
Păcat çă nu gândiți în perspectivă,e nevoie de două benzi pe sens, traficului creste tot mai mult și voi nu faceți nimic pentru Arad.RUSINE CONSILIUL JUDEȚEAN RUSINE CIONCA
Tot timpul acesti politicieni ce dau proiecte ,au intelegere cu ,constructoru sa se faca certati sa mai sperie niste banuti .
Votati hoti ca votati bine .
Nu stiu unde va mai poate duce nesimtirea de hoti ce sunteti .
Tara de cacat! In Serbia au facut 30 km in doua saptamani….cat de prost sa fii totusi sa votezi leprele de la pnl????
-
mincinosule, nu a facut serbia nimic in 2 saptamani. Fugi de pe aici cu minciunile tale cu tot.
In alta oridine de idei, un roman nu va zice niciodata de tara lui ca e de cacat. cum e cum nu e, dar la asa limbaj nu se preteaza. tu NU esti roman. Esti un postac comunist antiroman ce locuiesti probabil pe aici. Sau poate nu (asa ca postacii din Transnistria care umplu facebook si site-urile de stiri cu comentarii anti occident, pro rusia china si comunism).
Daca ai dreptul si ai mers la vot, sunt convins ca ai votat leprele cu trandafiri rosii sau AiUR-itii la cap. Pe scurt, ai votat alte lepre la fel de jegoase.-
ba voi sunteti nebuni?fac 60 de km in 2 saptamaji dac muncesc cu 100 de camioane si 500 de muncitori!voi sunteti tampiti de hotia din ro nu jai ganditi!in china s a facut pod intr un weekvend ma hotilor!
-
SI LA DRAUT S-A FACUT UN POD IN DOUA ZILE.
-
pune ma idiotule un link sa demonstrezi ce prostii scrii.
pana atunci tot ce scrii si tu si daci sunt MINCIUNI!si in china ce sa facut? un pod? de 5 metri. maare realizare! Made in china! 😀
ehei, china din nou, postacii comunisti sunt la datorie sa apere china. china cae a impraastiat virusu printre noi si stam inchisi!pune ma link si demonstreaza ineptiile!
-
-
-
iar tu cat de prost sa fii totusi sa crezi In Serbia au facut 30 km in doua saptamani??? 😀
Garantie 7 ani, adica dublu plus un an fata de cat da Lidl…..! ” Au cazut la pace” adica s-au inyeles romaneste …., ” Ba fa-l sa fie facut,nu conteaza cat o sa tina,important e sa tina pana dupa alegeri ca oricum dupa lucrare tu ca firma te desfintezi !” ! Tot asa s-a intamplat si cu lucrarile fostului ICIM , veneau beneficiarii la Faur cu reclamatii vizavi de lucrari aflate in garantie,Faur ii trimitea la plimbare ,cum ca el nu mai e ICIM, oamenii; ” pai cum ca noi cu dumneavoastra am impreuna am semnat…..da ,dar ICIM nu mai e ,asa ca descurcati-va !” !
-
Decii in acest caz, stimate Gerula si toti ceilalti de pe aici care comentati mai mult sau mai putin aiurea , este vorba de o culpa! Culpa este a proiectantului si pe care culpa prin declaratia lui Cionca se pare ca pana la urma proiectantul si-a asumato! Pamantul de fundatie fiind argilos (se sapa in drumul existent circa 1m pe alocuri si s-a dat de acest sol argilos mai pacatos ca si capacitate portanta) solutia ar fi fost realizarea unei fundatii sanatoase numai din piatra sparta si nu jegul (deseurile de cariera, umpluturi) cu care a lucrat SYLCONTRANS, probabil respectand solutia proiectata! Si cum de aici rezultau cantitati enorme de piatra sparta s-a “convenit” cu Constructorul (solutia fiind data de proiactant, desi nu-l vad pe mesterica si pe fiul Bogdan sa renunte asa usor la cote de profit)sa se mearga pe solutia cu lianți hidraulici pentru realizarea unei fundatii la capacitatea portanta ceruta a drumului si de durata! Este o solutie mai scumpa decat cea cu piatra sparta dar se foloseste si la fundarea autostrazilor (in zone cu probleme ale solului de fundare) deci este OK daca se aplica tehnologia corect! Asta este , mai multi bani pe profitul Constructorului! Nu este corect pentru constructor, proiectantul sau beneficiarul (CJA Arad) trebuiau sa-si asume costurile suplimentare ale schimbarii de solutie (ca a lor este culpa) si nu SYLCONTRANS-ul!! Pricepit ceva din ce am scris stimati colegi forumisti?! Mai lasati de o parte refularile voastre cand este vorba de ceva termeni tehnici si comentati atunci la obiect, tehnic! Si om vedea cat va tinea si drumul asta dupa reabilitare! Sper sa nu se faca CJA si SYLCONTRANS-ul de rusine cu acest drum!!!!
-
Nu s-a auzit sa se exploateze argila în zona ci numai pietriș și nisip.Poate a emigrat de pe dealurile luguzaului
-
Da, stiu acest lucru si l-am scris aici din toamna, atunnci Cionca a sarit in sus si a zis ca nu-i adevarat ca proiectul e bun ,bla,bla…, sa fim noi sanatosi si o sa vdem si calitatea lucrarii …, ”speranta moare ultima” ,tot asa sper de ,iaca se fac un’spe ani decand sper sa vad gata si pasajul…sper !
-
N-ai cum sa vezi calitatea lucrării doar nu ești tu laborator sa iei probe pe toată adâncimea lucrarii
-
-
De ce nu s-a contractat vreo firma din Sri Lanka, India sau China ? Fiindca lucreaza repede , ieftin si de calitate? Sau trebuie sa se scurga bani publici in buzunare private?
Daca porcaria facuta poate fi denumita munca…… Proiect – prost, executie – proasta – materiale – vai si amar, ritm de lucru – melc express, spagi – cat incape.