În urmă cu câțiva ani, casieriile ENEL erau răspândite în aproape fiecare cartier din municipiu, iar plata facturilor era clar mai la îndemâna fiecărui arădean. Nu mai puțin de 24 de locații în care se putea plăti factura existau în muncipiul Arad în anii trecuți, iar în județ alte 49 de astfel de puncte. Odată cu anii, rând pe rând, casieriile s-au închis. În acest moment, în municipiul Arad este funcţională o casierie în cartierul Micălaca (Aleea Borsec), care se va închide și ea, şi Punctul Enel (B-dul Iuliu Maniu).
Închiderea casieriilor e considerată de către mai marii ENEL ca făcând parte dintr-un amplu program de modernizare a casieriilor și centrelor de relații cu clienții demarat încă din 2010.
„Ca parte a acestui program, câteva casierii vor fi închise, însă unele vor funcţiona în continuare. Toate aceste operaţiuni au fost comunicate din timp clienţilor noştri”, susţin reprezentanții ENEL.
În schimbul casieriilor, Enel a ales alte modalităţi de plată a facturii: fie la bănci, la oficiile poştale sau în locaţiile PayPoint, însă, pentru toate acestea, pentru a putea onora plata, cel vizat are nevoie de factură.
Iar acesta nu este singura problemă: fiind o activitate în care Enel deţine monopolul în judeţ şi nu numai, printre clienţii societăţii se numără foarte multe persoane în vârstă, obişnuite de o viaţă să-şi plătească curentul la casierii, nu la sisteme PayPoint, la bănci sau la poştă. Tinerii care ar alege internetul la plată, nu au o variantă simplă de plată. Cei care ştiu ce opţiuni au, nu sunt nici ei mulţumiţi de oferta Enel.
Program doar până la 16:00
Maria F., de 40 de ani, din Arad, este foarte supărată pe faptul că programul casieriilor este doar până la ora 16:00, şi astfel „nu avem timp să plătim facturile. De ce nu e până la ora 18:00, măcar două zile pe săptămână, ca să ajungem să plătim după ce ieşim de la serviciu. În plus, consider că un serviciu public ar trebui să aibe o reţea proprie de casierii. În sistemul de plată on-line eu nu am încredere”.
Nici B. Liviu, de 67 de ani, nu e mulţumit de ofertă:„Într-un fel sunt de acord cu aceste sisteme de plată alternative deorece ai mai multe locaţii în care poţi plăti. Din păcate, oamenii în vârstă nu au cum să mai înveţe aceste sisteme noi. Chiar la mine în bloc, pentru opt familii mai în vârstă, eu transmit codul de citire şi plătesc curentul, tocmai pentru că ei nu se pot acomoda”.
Reprezentanții ENEL spun, însă, că au dezvoltat una dintre cele mai mari reţele de plată alternativă pentru a evita cozile la ghișee, dar și pentru a oferi clienţilor metode convenabile şi rapide de a achita factura. Au amintit ca atare de locații denumite PayPoint unde clienții pot plăti cu factura în timp ce se află la cumpărături.
Sistemul PayPoint
Chiar dacă sistemul Pay Point nu este cunoscut de mai nimeni din cei întrebaţi de noi, indiferent cât de facil este acesta, arădenii vor fi obişnuiţi să renunțe la vechea formă de plată, căci nu vor avea altă variantă decât să se înghesuiască la singura casierie care va mai fi deschisă. Cert este că un procentaj foarte mare de arădeni încă plătesc la ghișeu, unde programul este același: de luni până vineri, în intervalul orar 08:00 – 16:00, cu pauză de o oră pe zi. Nimeni nu vorbeşte nimic de prelungirea programul casieriilor, pentru ca muncitorii să poată ajunge la sediul ENEL şi după serviciu.
Locaţii PayPoint în Arad
Lista completă a locaţiilor Pay Point este disponibilă la adresa http://ro-ro.paypoint.com/. „Menţionăm că, indiferent de modalitatea de plată pentru care optează clienţii Enel Energie, ei achită doar contravaloarea facturii, fără alte comisioane bancare”, au declarat reprezentanţii ENEL Distribuţie Banat.
Citiți principiile noastre de moderare aici!