Interesant este că zona despre care discutăm
este cea mai mediatizată din ultimele luni,
strada Theodor Păcăţeanu,
segmentul cuprins între intersecţiile cu
strada Emil Monţia şi strada Tulnic. Firma
constructoare, AMARAD, care a introdus
conductele de canalizare, a efectuat
defectuos procesul de compactare şi, ca urmare,
strada a început să se surpe. De la
greutatea autoturismelor care trec prin zonă s-au
format cratere uriaşe, de aproape un
metru adâncime.
„Este de râsul lumii ce se
întâmplă aici. Parcă am asista la
o comedie. Cei care efectuează lucrările
îşi bat joc de noi. Au tasat aiurea
pământul şi, mai mult, de câteva
zile au şi rupt un racord de la apă şi
am rămas fără apă de trei
zile”, spune Viorel Matica, unul dintre
locuitorii de pe această stradă. El este
completat de Cristea Gheorghe care a concluzionat:
„nu ştiu cum se poate lucra atât de
prost aici…”
Cei de la drumuri spun că sunt nevinovaţi
La faţa locului, de dimineaţă, erau mai
multţi muncitori de la firma care
construieşte drumul, Confort S.A. Inginerul care
conduce punctul de lucru despre care scriem, spune
că ei nu au nicio legătură cu
surparea drumului, totul datorându-se
firmei AMARAD care nu a executat bine compactarea.
AMARAD îşi recunoaşte, şi nu prea,
vina
Cei de la AMARAD recunosc, şi nu prea,
faptul că lucrarea a fost făcută
defectuos. „Sunt luate probele, iar compactarea a
fost făcută foarte bine la un nivel de 98 la
sută. Vă puteam demonstra acest lucru cu
acte, compactarea fiind făcută cu efecte
redimix”, spune Iosif Cosilcov, şef de
şantier la firma amintită.
După ce i s-a relatat ce s-a întâmplat
pe strada Theodor Păcăţeanu, Iosif
Cosilcov a continuat: „a fost făcută
compactarea, dar probabil după aceea s-a spart
ceva conductă de apă şi s-a
creat un fel de tunel. Aceasta este probabil cauza
surpării. În mod normal, noi suntem
aceea care trebuie să refacem lucrarea de
compactare”.
Ţevile de apă nu se schimbă
Atât firma constructoare de drumuri, Confort
S.A., cât şi cei de la AMARAD, spun
că lucrarea ar putea avea de suferit, la
finalizarea ei, din cauza conductelor, a
ţevilor de la reţeaua de apă.
„Există posibilitatea ca după ce e
finalizată lucrarea, ţevile
de apă, care sunt foarte vechi, să
se spargă şi, pentru a fi
remediată defecţiunea va trebui
spart drumul”, spun aceştia. Luând
legătura cu Compania de Apă, Mircea Pavel,
şef de secţie la companie, spune:
„Compania de Apă nu are posibilitatea
financiară să facă o asemenea
investiţie”, astfel că ţevile vor
rămâne tot cele vechi.
Lucian Dănilă
Citiți principiile noastre de moderare aici!