ARAD. A trecut o lună de zile de la accidentul de pe drumul Pâncota-Buteni, acolo unde un autocar cu 33 de pasageri s-a răsturnat în şanţul de pe marginea drumului, dar evenimentul rutier încă produce ecouri. La şedinţa Consiliului Judeţean Arad de luni, 9 ianuarie, a fost invitat pentru a da explicaţii despre starea drumului, un reprezentant al firmei care modernizează şoseaua. Convocarea lui a venit la solicitarea consilierilor judeţeni de la USR, care acuză faptul că pot apărea oricând adevărate tragedii pe respectivul tronson. „Am fost pe întreaga lungime a drumului şi, cale de 30 de kilometri, am văzut doar trei indicatoare rutiere. Măsurile de siguranţă a circulaţiei sunt precare pe drumul aflat în administrarea dumneavoastră. Nu respectaţi contractul semnat cu Consiliul Judeţean, în care vă angajaţi să asiguraţi marcajele şi indicatoarele necesare, chiar şi provizorii, pentru a oferi o siguranţă în trafic”, a acuzat consilierul judeţean Samuel Luca.
De cealaltă parte, Florin Dobrescu, managerul de proiect şi reprezentantul firmei DSE Consulting, firma care modernizează drumul Pâncota-Buteni, a spus că se respectă contractul şi că, în prezent, există marcajele şi indicatoarele necesare, ţinând cont de faptul că drumul este încă şantier. „Stadiul fizic al lucrărilor, în acest moment, este de peste 90 la sută. Mai avem de lucru la parapete, la marcaje, la indicatoare şi la zona şanţurilor. Pe întreaga lungime a drumului au fost făcute marcaje provizorii. Dar, dacă nu se adaptează viteza la condiţiile de drum şi la condiţiile meteo, bineînţeles că pot apărea accident. Şi nu e vina noastră. Eu mă bucur că accidentul de autocar nu a fost unul grav şi că nu a murit cineva, dar trebuie să spun că accidentul a fost exclusiv din vina şoferului. Indiferent câte marcaje am fi realizat sau câte indicatoare am fi montat, autocarul tot în şanţ ar fi ajuns, la ce viteză avea în momentul respectiv”, a spus Florin Dobrescu.
Mai multe indicatoare
Totuşi, reprezentantul companiei constructoare spune că necesarul de indicatoare este mult mai mare decât cel solicitat prin proiect. „Este adevărat, avem nevoie de suplimentarea numărului de indicatoare rutiere. Drept urmare, vom încheia un act adiţional cu firma constructoare pentru achiziţia şi montarea acestor indicatoare”, a confirmat şi Răzvan Ciubotariu, directorul Direcţiei Tehnice din cadrul Consiliului Judeţean.
Florin Dobrescu, de la DSE Consulting, a promis că, în două săptămâni de zile, va fi suplimentat numărul de indicatoare de pe drumul Pâncota-Buteni.
În altă ordine de idei, reprezentantul constructorului a spus că lucrarea se află încă în termen şi că va fi finalizată prin luna aprilie a acestui an. Rămâne de văzut dacă va fi şi recepţionată de Consiliul Judeţean, ţinând cont de faptul că au fost sesizate o serie de nereguli pe şantier, toate referitoare la calitatea asfaltului nou, care a cedat în zeci de locuri.
Trimite articolul
XAtât a fost de mare șpagă luată de Cionca la această lucrare încât firma a trebuit să facturez atât balizele care nu au existat vreodată de s-a intamplat nenorocirea cu autocarul răsturnat, cat si sa fure la materiale
sau la grosimea stratului rutier!
#nuîimaisaturăDumnezeu # corupția ucide
E un drum internațional pentru toate lucrările din lume