Raliul Japoniei a inceput joi seara cu doua super speciale programate pe Sapporo Dome, stadionul pe care se desfasoara, in mod normal, meciuri de fotbal sau de baseball. Sebastien Ogier, un specialist al super specialelor, s-a impus in amandoua probele si a devenit primul lider al raliului. Vineri, in prima zi din Raliul Japoniei, lupta a fost extrem de interesanta, toti pretendentii la victorie ramanand in cursa. Sebastien Ogier si Julien Ingrassia au terminat ziua pe locul 3, in timp ce Sebastien Loeb si Daniel Elena au avut o evolutie mai prudenta. Ziua a doua din Raliul Japoniei s-a terminat la fel de deschisa ca si prima. Echipajele Citroen Total si-au consolidat pozitiile, Sebastien Ogier fiind pe 3, la doar 5,4 secunde in spatele lui Petter Solberg, iar Sebastien Loeb a ramas pe locul sase la 37,9 secunde in spatele liderului. Ziua a treia a fost una mult mai scurta decat primele doua.
Echipajele au avut de parcurs opt probe speciale, sase dintre ele mai scurte de 5 kilometri, fara a mai trece prin parcul de service. In cadrul echipei Citroen Total cele doua echipaje aveau obiective la fel de diferite ca Yin si Yang! Sebastien Ogier, pe 3 la 5,4 secunde in spate, s-a implicat in lupta pentru victorie cu Petter Solberg si Mikko Hirvonen. Sebastien Loeb, pe 6 la 37,9 secunde in spate, a facut o cursa de asteptare in incercarea de a aduna cat mai multe puncte pentru a-si adjudeca al saptelea titlu mondial. A fost deci o zi cu „Banzai” pentru Ogier si „Zen” pentru Loeb!
Dupa incalzirea pe speciala Bizan, pilotii au atacat pe Naekawa (PS 20), o proba cu o lungime de 18 kilometri. Ogier a fost cel mai rapid aici si a revenit pe prima pozitie in ierarhia generala a raliului. „A fost o proba uscata si am avut conditii mai bune decat cei doi piloti care au rulat in fata mea. A fost sansa mea si am speculat-o la maxim”, a spus Ogier, care la cea de-a doua trecere pe aceasta proba a reusit sa-si mareasca avansul la 11,3 secunde fata de Solberg. „Trebuie sa raman concentrat pana la final”, a mai spus francezul. „Mai sunt trei probe scurte ceea ce inseamna tot atatea oportunitati pentru a face o greseala fatala!” Ultimele trei probe au decurs insa fara probleme si echipajul Ogier / Ingrassia a urcat pe cea mai inalta treapta a podiumului. „Sunt extrem de incantat ca am obtinut o noua victorie, prima in cadrul echipei Citroen Total. Este cadoul perfect pentru a recompensa increderea pe care echipa a avut-o in mine”, a spus zambind Ogier. „Totul a functionat conform planului. Nu m-am simtit foarte bine pe aceste probe, dar mi-am adaptat stilul de pilotaj si am gasit cel mai bun ritm. Cred ca am facut un mare pas inainte in acest weekend.”
Ogier si-a atins obiectivul in Raliul Japoniei si acelasi lucru l-a facut si Loeb care a terminat pe cinci, dupa ce a castigat trei probe speciale in ultima zi. „Nu am fost in niciun moment implicat in lupta pentru victorie aici, dar sunt foarte multumit cu cele zece puncte. Sa am 43 de puncte avans cu trei raliuri inainte de finalul sezonului este foarte confortabil. Calculele mele pentru Raliul Frantei sunt simple. Pot castiga titlul acolo daca sunt primul la finalul raliului, indiferent de pozitia rivalilor mei. As vrea sa-l felicit pe Sebastien pentru aceasta victorie si trebuie sa recunosc ca nu a fost usor sa mentii un ritm atat de ridicat pe probele speciale de aici”, a spus si Loeb, liderul clasamentului general in Campionatul Mondial de Raliuri.
Echipa Citroen Junior a adunat puncte in Raliul Japoniei doar cu echipajul Dani Sordo / Diego Vallejo,care a terminat pe pozitia a patra. Echipajul Kimi Raikkonen / Kaj Lindström a abandonat in ultima zi a raliului, dupa o iesire usoara in decor, in momentul in care se afla pe pozitia a opta. Sustinut de Citroen Norvegia, echipajul privat Petter Solberg / Chris Patterson, pe un Citroen C4 WRC, a terminat Raliul Japoniei pe locul secund.
Citiți principiile noastre de moderare aici!