Ridicolul din transportul public judeţean continuă. Cu toate că se organizează tot mai multe şedinţe între membri, cu toate că apar noi şi noi idei, parcă deciziile luate sunt tot mai proaste. Mai nou, unităţile administrativ-teritoriale (comunele şi oraşele) care nu sunt membre ale Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară Transport sunt pedepsite din nou, mai grav decât până acum: autobuzele nu mai opresc deloc în comunele sau oraşele care nu au aderat la această asociaţie. Călătorii, chiar dacă vor să coboare, nu sunt lăsaţi de şoferi, care nu opresc mijlocul de transport în comun şi nu deschid uşile. Cel puţin, aşa ni s-a spus de către Iustin Cionca, preşedintele Consiliului Judeţean Arad. Regulamentul acestei ADI Transport pare să se transforme din prost în mai prost, iar cei care au de suferit sunt arădenii, din ale căror taxe sunt plătite salariile (deloc mici) ale celor care gândesc… sau nu prea aceste modificări.
Dar să vedem ce a spus Iustin Cionca în şedinţa Consiliului Judeţean Arad, care a avut loc joi, 12 decembrie: „Chiar dacă există UAT-uri intermediare care nu fac parte din ADI între două UAT-uri care sunt membre ale ADI Transport, autobuzele nu vor mai opri în localităţile care nu sunt membre. Până acum, exista câte o staţie şi în acele localităţi care nu făceau parte din ADI. Acum, aceste staţii au fost desfiinţate. Pasagerii pot coborî doar în staţiile din localităţile care sunt membre ADI Transport”.
Aşadar, haideţi să facem un exerciţiu de imaginaţie: să presupunem că există o cursă de autobuz Păuliş-Săvârşin, care mai trece prin Lipova, Conop, Bârzava şi Vărădia de Mureş până ajunge la destinaţie. Păuliş face parte din ADI, aşa că are mai multe staţii. Numai că arădenii care vor să ajungă la Lipova sau la Conop nu vor putea coborî în localităţile respective, chiar dacă autobuzul trece pe acolo. De ce? Nici Lipova şi nici Conop nu fac parte din asociaţie. Aşadar, ar putea coborî doar la Bârzava. Sau ar putea să nu mai urce deloc în autobuz. Pentru că, după ce pleacă din Bârzava, autobuzul nu ar mai opri deloc la Săvârşin. Din nou, pentru că Vărădia de Mureş nu face parte din ADI Transport şi, drept urmare, potrivit noilor prevederi gândite de „minţile luminate” care întocmesc programul de transport al judeţului, şoferul autobuzului nu are voie să facă vreo staţie în localitatea respectivă. Ridicol.
„Liber” la furat
Care vor fi consecinţele acestor măsuri (ne)gândite? Ciubucurile. Directorul CTP Arad, Claudiu Godja, a primit nenumărate sesizări referitoare la şoferii care îşi bagă bani în buzunar şi nu eliberează bilete. Dar Godja se plângea că, şi dacă îi concediază pe şoferi, nu are pe cine să angajeze în locul lor, din cauza salariilor mici pe care le poate oferi CTP. Totuşi, spunea directorul de la Transporturi, vor fi purtate discuţii cu şoferii şi le va fi atrasă atenţia.
Prin noua măsură luată de ADI Transport, de a nu opri autobuzele în localităţile care nu sunt membre, se dă însă „liber” la furat. Pentru că şoferii, cu siguranţă, dacă vor primi solicitări să oprească în localităţile care nu fac parte din ADI, o vor face pentru „suma potrivită”. Iar CTP nu va încasa nici măcar biletele, banii urmând să ajungă în buzunarele şoferilor.
Să nu plătească alţii
Cum a motivat Iustin Cionca decizia ca autobuzele să nu oprească în localităţile care nu sunt membre ADI? „Să nu plătească alţii subvenţiile pentru călătorii care locuiesc într-un UAT care nu face parte din ADI Transport. Cred că nimănui nu i-ar conveni să plătească subvenţii pentru altcineva”, a spus preşedintele CJA.
Trimite articolul
XMa, noi ajungem sclavii lui Adi Transport si Adi Deseuri? Servici bagate pe gat si scumpe? Si asta o sa aiba viata lunga si sanatoasa, hahah!
-
Din păcate se pare că da. Aradul devine un sat fără câini…
Dar noua ne convine oare sa platim bunastarea “ganditorilor”, lipitorilor ca voi, dl Cionca??? Din rau in mai rau…
Rezultotul alegerilor
-
Avem ce multi au votat!
Dacă gunoiul stă morman intre blocuri am ajuns să circulam dacă Avem cu se se vrea.
Sînt multe localități în județ care nu mai au transport catre Arad.
Ce fac multi bătrâni ,bolnavi care sînt nevoiți sa vina la oras?Vai’amar!
Ca intr-un roman de Kafka.
ATI DISTRUS CTP.PE VREMEA LU-TORSIN NU ERA ASA.EL STIA SA BATA CU PUMNUL IN MASA LA PRIMARIA CONSILIERILOR HOTI SI INCOMPETENTI.AUTOBUZE ATI SCOS,TRAMVAIE-ATI DISTRUS LINIILE 2,4b,5,8,13,14,15b,16b,17,22,IAR DE DOAR 2 IMPERII IN 2013 SE PUTEA ACHIZITIONA LA PACHET 100 DE TRAMVAIE LA MANA2-a M8S FABRICATE IN 97 SI CU RESTUL DE PANA LA 3 MILIOANE DE EURO SE PUTEA MODERNIZA AMANDOUA DEPOURILE SI SCHIMBATE LINIILE IN CONFECTII,MICALACA-TOATA,GAI,GRADISTE SI CHIAR VLADIMIRESCU-GHIOROC.DEMISIA TUTUROR PROSTILOR.SA VA FIE R U S I N E.