Populaţia Aradul e pusă pe drumuri ca urmare a noilor locaţii primite de unităţile publice care li se adresează. Mai multe servicii ale Primăriei, Prefecturii şi Consiliului Judeţean s-au mutat sau sunt pe cale să se mute în casă nouă, iar arădenii nu mai ştiu ce drum să aleagă pentru a ajunge la destinaţie. Printre serviciile care şi-au schimbat sau îşi schimbă sediul în aceste zile se numără Buletinele, Paşapoartele, Permisele auto, Direcţia Fiscală iar lista poate continua.
Confuzia cea mai mare pe care o fac arădenii este între două servicii: unul care a apaţine Primăriei – Serviciul Evidenţa Persoanei din cadrul Primăriei Muncipiului Arad, iar celălalt Consiliului Judeţean Arad – Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor Arad. Primul are, din noiembrie, sediul în Galleria Mall, al doilea se mută în aceste zile pe Calea Victoriei. Distanţa dintre cele două sedii e destul de mare pentru ca greşelile privind clădirile unde domiciliază să nu-i pună în dificultate pe arădeni. Iar aceste servicii cu adresabilitate largă la populaţie nu sunt singurele care îi pun pe arădeni pe drumuri.
Primăria Arad ţine să facă precizări legate de sediile serviciilor destinate populaţiei care s-au mutat în casă nou. Potrivit reprezentanţilor Municipalităţii, „cetăţenii din municipiul Arad se adresează pentru eliberarea cărţilor de indentitate (şi a altor asemenea formalităţi administrative privind stabilirea reşedinţei/flotant, stabilirea sau restabilirea domiciliului în România etc.) către Serviciul Evidenţa Persoanei din cadrul Primăriei Municipiului Arad, care din data de 1 noiembrie 2011 funcţionează în incinta centrului comercial Galleria Mall, din Calea Aurel Vlaicu nr. 225-235 (alături de Serviciul public comunitar pentru eliberarea şi evidenţa paşapoartelor simple şi Serviciul public comunitar regim permise de conducere, ce ţin de Prefectura Arad -n.r.)”. Tot Primăria este cea care precizează că Serviciul de Evidenţă a Persoanei din cadrul Primăriei Municipiului Arad eliberează cărţile de identitate şi pentru următoarele comune arondate: Vladimirescu, Felnac, Secusigiu, Şagu, Livada, Zimandu Nou, Vinga, Şofronea, Fântânele, Frumuşeni, Zădăreni.
Confuzia cea mai mare
Cele mai multe dintre confuziile făcute de cetăţeni au legătură cu o altă instituţie, însă cu denumire apropiată de cea a serviciului aflat îngrija Primăriei Arad. Este vorba de Direcţia Judeţeană de Evidenţa Persoanelor, o instituţie separată, care ţine de Consiliul Judeţean Arad şi nu de Primărie. Şi această instituţie se mută în casă nouă, însă nu în aceeaşi locaţie cu Serviciul Primăriei, ci pe Calea Victoriei, nr. 35 B – 37. Până acum aceasta domicilia pe Vicenţiu Babeş, clădirea care va fi ocupată în totalitate de Spitalul Matern.
În fapt, la Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor Arad, în perioada 16-20 ianuarie 2012, activitatea cu publicul privind punerea în legalitate cu acte de identitate este suspendată, nefiind eliberate cărţi de identitate, tocmai datorită mutării în casă nouă. În schimb, activităţile de stare civilă se vor desfăşoara normal, fără întrerupere, de luni până vineri, de la 8 la 16, la noul sediu al instituţiei.
Impozitele rămân pe loc
O altă unitate destinată arădenilor care se mută în sediu nou şi care va fi frecventată des în această perioadă de populaţia Aradului este Direcţia Fiscală. Aflată în plin proces de mutare, Direcţia a anunţat ieri că impozitele şi taxele locale se vor plăti din 16 ianuarie tot la sediul vechi… ca să nu fie probleme.
„Suntem în proces de transfer de la clădirea de pe Bulevardul Revoluţiei la noua clădire situată pe strada Mucius Scaevola – fostul sediu Recons, însă acest proces va mai dura. Cu siguranţă că din 16 ianuarie casieriile vor fi deschise tot la sediul cunoscut şi până acum de contribuabili”, ne-a declarat Pavel Neamţiu, directorul Direcţiei Fiscale.
„Din 16 ianuarie casieriile vor fi deschise tot la sediul cunoscut şi până acum de contribuabili” (Pavel Neamţiu)
adriana.barbu@informmedia.ro
Citiți principiile noastre de moderare aici!