Conducerea Tribunalului Arad vine cu o nouă propunere, una în premieră putem spune, după implementarea programului Info Dosar (care presupune accesarea dosarului din faţa calculatorului). În cadrul unei conferinţe de presă, preşedintele tribunalului, judecător Silvia Nădăban, şi vicepreşedintele instituţiei, judecătorul Otto Szep au indicat propunerea nouă pe care o au în ceea ce priveşte şedinţele de judecată desfăşurate în Palatul de Justiţie: posibilitatea ca părţile implicate într-un dosar să poată auzi de acasă, prin intermediul internetului, ce se discută în timpul şedinţelor de judecată: ce spun avocaţii, ce spune judecătorul etc. „Încercăm să asigurăm transparenţa actului de justiţie. Avem proiecte mari prin care, probabil, vom asigura justiţiabililor, dacă reuşim şi va fi acceptat programul, să aibă posibilitatea, de acasă, să urmărească audio ce zice avocatul, ce zice judecătorul, care sunt concluziile. Cu acest lucru aşteptăm ca transparenţa actului de justiţie să fie aproape totală”, a explicat vicepreşedintele Tribunalului Arad, Otto Szep.
Info Dosar la toate instanţele
Acesta a mai precizat că ultimul raport MCV pe Justiţie, care a cuprins şi Tribunalul Arad, a fost unul pozitiv la adresa instituţiei arădene, mai ales datorită programului informatizat Info Dosar, care urmează să fie implementat la nivelul întregii ţări.
„Suntem mândri că ultimul raport al MCV-ului a cuprins Curtea de Apel Timişoara, mai ales Tribunalul Arad pozitiv, în sensul că s.a manţionat că programele noastre informatizate au fost propuse a fi preluate la nivelul întregii ţări. Info Dosar – este adevărat, l-am preluat de la Cluj, dar l-am dezvoltat noi mai departe – are un ecou pozitiv atât în rândul justiţiabililor, cât şi în rândul avocaţilor, experţilor. Ştiţi cu funcţionează programul: justiţiabilii şi nu numai nu mai sunt nevoiţi să se deplaseze la Tribunal, ei pot să vadă dosarul la fel ca şi judecătorii. Am mers mai departe cu acest program şi vreau să vă anunţ că săptămâna trecută am încheiat ultimul protocol cu organizaţii descentralizate a judeţului, cu IPJ Arad, ceea ce înseamnă că şi cu ei, începând de luni, 4 iulie, comunicăm informatizat adică rapid, eficient şi cu economie de timp şi de materiale”, a mai precizat vicepreşedintele Tribunalului Arad.
Peste un milion de euro
În următoarea perioadă, clădirea Tribunalului Arad va suferi mai multe modificări după ce conducerea a reuşit obţinerea a 1.200.000 de euro – fonduri de la Compania Naţională de Investiţii. Urmează ca în exteriorul Palatului Justiţiei să fie montat un lift, podul clădirii va fi mansardat, se va efectua şi termoizolarea tribunalului etc. „Am obţinut 1.200.000 de euro cu care vom mansarda clădirea, creând birouri ca să putem transforma actualele birouri în săli de judecată sau săli de consiliu. Vom construi un lift exterior. Vom face termoizolarea clădirii prin care vom economisi energia termică şi nu în ultimul rând vom face şi amenajări exterioare şi vom aduce într-o lumină, aproape nouă, această clădire. Lucrările vor dura aproximativ doi ani. Nu vom termina repede şi va fi un deranj pentru justiţiabili”, a precizat conducerea Tribunalului Arad.
Citaţiile vin direct prim mail
În momentul de faţă, Tribunalul Arad dispune de un program care le permite justiţiabililor să primească citaţiile direct pe email. „Avem un program care ne permite să comunicăm direct prin email citaţia. Emailul trebuie menţionat în cererea de chemare în judecată, expres cu menţiunea că se solicită comunicarea tuturor actelor de procedură, tot ce înseamnă dosar la acea adresă de email pe care o indică partea respectivă. Cu o parte din avocaţi avem această convenţie şi funcţionează bine”, a declarat judecătorul Silvia Nădăban, preşedintele Tribunalului Arad.
Citiți principiile noastre de moderare aici!