ARAD. Conducerea Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Arad a organizat, marţi, o conferinţă de presă pentru a prezenta rezultatele a două anchete demarate în cazul decesului a două paciente cu COVID. Cu precizarea că spitalul nu a primit plângeri în legătură cele două situaţii, ci s-a autosesizat în urma mediatizării acestora.
Încă din start, managerul Florina Ionescu a ţinut să menţioneze: „Comisiile de anchetă internă care se constituie la nivelul spitalului nu sunt îndreptăţite să analizeze cazurile din punct de vedere al malpraxisului, acest aspect revenindu-i în totalitate Comisiei de malpraxis de la Colegiul Medicilor.”
Astfel, Comisia de Disciplină a Spitalului Clinic Județean de Urgență Arad a analizat aspectele administrative legate de cazul spitalizării şi decesului pacientei Frunză Ana, la finalul anchetei stabilindu-se că au fost încălcate unele prevederi interne și sarcini din fișele de post. Cum de activitatea administrativă – completarea documentelor medicale – din cadrul secției răspunde în primul rând medicul șef, acesta a fost primul sancţionat. Vorbim de dr. Gheorghe Nini.
Potrivit managerului spitalului, în cursul derulării anchetei, a fost invitat la discuţii fiecare cadru medical implicat în tratamentul pacientei. „Conform prevederilor din Codul Muncii, Art. 248 s-au dispus următoarele sancțiuni: medicul șef de secție a fost retrogradat din funcție, asistenta medicală care a completat necorespunzător – în avans, şi nu zilnic – planul de îngrijire al pacientei Frunză Ana a fost sancționată, conform legislației în vigoare, cu diminuarea salariului de bază cu 10% pentru două luni de zile, iar alte 14 cadre medicale care au participat la îngrijirea pacientei pe tot parcursul internării au fost sancționate cu diminuarea salariului de bază cu 5% pe o perioadă de o lună de zile” – a detaliat Florina Ionescu.
Plângere la Poliţie
Cel de al doilea caz anchetat de conducerea spitalului are legătură cu pacienta Bar Maria. Familia sa a reclamat că un angajat al spitalului ar fi luat mită pentru a facilita transferul pecientei în Secţia ATI. „Săptămâna trecută am depus plângere penală la Inspectoratul Județean de Poliție Arad pentru a cerceta acest caz și pentru tragerea la răspundere a persoanei/persoanelor vinovată/e. În ceea ce priveşte rezultatul anchetei interne în acest caz, membrii Comisiei de anchetă au stabilit circuitul pacientei de la prezentarea în Unitatea Primire Urgențe și până la transferul pe terapie intensivă, au verificat locurile disponibile la acea dată pe secțiile de terapie intensivă precum și modul în care s-a derulat transferul. Pacienta a ajuns în Unitatea Primire Urgențe pe data de 14.11.2020 ora 14.00 și a fost transferată pe ATI în dimineața de 15.11.2020 ora 3.50. În garda din terapie intensivă din 14 spre 15 noiembrie s-au internat șapte pacienți, în funcție de eliberarea locurilor. Internarea s-a realizat în ordinea cronologică a solicitărilor primite din urgențe. Nu excludem varianta ca unul dintre angajaţii noştri să fi urmărit cu atenţie procedurile de transfer din ziua respectivă, să fi profitat și să fi solicitat aparținătorilor bani pentru a facilita transferul. Acest lucru este de neacceptat la nivelul instituţiei şi nu putem tolera o asemenea faptă. Ne dorim ca IPJ să poată clarifica cât mai repede acest aspect şi, dacă o persoană se face vinovată, să fie sancţionată corespunzător” – a conchis Florina Ionescu.
Apel către pacienţi şi aparţinători
În contextul acuzaţiei de luare de mită, managerul Spitalului Judeţean Arad a ţinut să facă „apel către pacienţi şi aparţinători ca în cazul în care li se pretind sume de bani pentru a interna/ trata/ îngriji un pacient, să ne comunice de îndată pentru a putea lua măsurile care se impun. Vreau să transmitem faptul că pacientul ne este stăpân şi că în această instituţie nu se primesc atenţii. Consider că personalul medical este suficient de bine remunerat pentru a-şi face datoria zi de zi, oră de oră. Suntem în slujba pacienţilor.”
Sesizările privind cazurile în care cadre medicale pretind „atenţii” pacienţilor sau aparţinătorilor acestora se pot depune la conducerea spitalului (sediul administrativ – clădirea portocalie de la intrare) sau se pot transmite online la adresa de email secretariat@scjarad.ro sau accesând site-ul scjarad.ro şi completând Formularul de sesizare de la Secţiunea Contact – Sugestii şi reclamaţii.
Anul acesta, la Spitalul Judeţean au fost depuse doar patru reclamaţii, dar niciuna nu are legătură cu pretinderea unor sume de bani. Nici anul trecut nu a fost înregistrată vreo sesizare privind o astfel de situaţie.
Încă 5 anchete
În prezent, conducerea Spitalului Judeţean are în derulare anchete interne pentru alte cinci cazuri. Acestea au pornit fie de la autosesizări, fie la sesizarea Direcţiei de Sănătate Publică.
Trimite articolul
XSanctiunile vor fi atacate in instanta si spitalul va plati, din banii cetatenilor, evident, niste sume frumusele acestor medici.
Îmi vine sa cad în hohote 😂. secretariat@scjarad.ro te miri ce mai auzi pe la gura sobei. Totuși în final pentru o reusita de succes 😎 va sfătuiesc urcați citeva trepte mai sus https://www.pna.ro/contacts.xhtml și faceți o rezervare pentru grupul de medici apreciat 😂de dumneavoastră distinși domni și prea frumoase doamne.
NU ! Pacientul nu va este stapan ci aveti OBLIGATIA prin juamânt sa-l tratati neconditionat ! Diminuarea salariului este frectie la picior de lemn pe langa durerea pierderii celor dragi . Trebuia concediati cu interzicerea profesarii pe o perioada de minim 5 ani !
-
Subscriu sie eu la ceea ce spui, adica sa li se interzica sa profeseze pe o perioada de 5 ani, iar dupa 5 ani sa fie testati privind cunostintele cat si psihologic !
Se aude prin sat caci Sint multe nereguri….
-
Rectific..nereguli”
De ce nu spune nimeni nimic de încălcarea deplina a drepturilor pacientului de a comunica cu familia; confiscarea telefoanelor; tratamentele experimentale de care nimeni nu-și asuma nici o vina, de ce nu se fac investigații in spitale sa se arate cum se comporta “eroii” cu pacienții, cum sunt umiliți și uciși cu buna știință de către sistemul medical oameni care n-au nici o treaba cu covidul?!
-
Sint grup organizat încadrare este pe masura uni sint spagari asteapta stimulente alti comisionari se multumesc cu bonusul(comisionul) pe cadavru.
Nah ….bine ca l-ati gasit pe ACARU’ PAUN !!!
E un medic foarte bun! Tatăl meu de peste 10 ani tot la el merge 👍 dar din păcate medicii buni nu sunt apreciați 😏
-
Dacă era așa bun nu mai era nevoie ca tatăl tău sa meargă pe la el timp de 10 ani.
-
atata-i de bun ca in 10 ani inca nu l-a reparat pe tatal tau. doctorul asta e gaura neagra la portofelul tatalui tau
Sa discutam de atentii : tot timpul cei din sistemul de sanatate au fost obisnuiti cu atentile si au vautat sa obtina servicii gratuite sau mai putin costisitoare ! Sunt ferm convins ca multi nici nu s-au atins de salar.
-
CA SA NE INTELEGEM: Ei ,nu cer bani, nuuu, ci te determina sa le dai, fiindca altfel nu te baga in seama, te lasa la urma asteptarii si ,in final,cand te primeste, iti scrie un tratament doar sa se scape de tine ,chiar daca la inceput ti-a spus ca e nevoie sa se faca investigatii medicale amanuntite,biopsii,etc, dar…vazand ca nu ai “sarit la cap” cu nimic, te lasa balta..Asa fac unii discipoli hipocratici,nu le dai nimic, te lasa nerezolvat !
-
Asa este
-
El tot medic va rămâne într-o aripă a clădirii din Grădiște. Oare Adrian Wierner are vre-o influență??? Vom vedea peste puțin timp…..
Un cretin si un ciubucar Nini asta .
Normal caci l- au demis …..prea putini morți de covid fata de judetean
-
Bingo 😎ești un om informat.
Când urci prea sus și căderea este abruptă !….te obișnuiești cu binele și nu te mai interesează de ceilalți…..individul dr. Nini când era de gardă nu mergea să-și viziteze pacienții, dădea ordin la alți medici sau asistente să vadă de pacienți în saloanele bolnavilor ! Că șefu e șef….mie greață de asemenea oameni.