ARAD. Prof. Viorel Dolha, preşedintele Asociaţiei Generale a Învăţătorilor din România, ne transmite un comunicat de presă în care arată:
„De la început ţinem să îi mulţumim domnului Ministru Remus Pricopie pentru că toate deciziile luate până acum în această calitate au fost cele corecte, fiind bine fundamentate. A infirmat totdeauna prin hotărârile finale luate rezervele exprimate în zilele premergătoare luării deciziei de voci mai mult sau mai puţin avizate. A fost o onoare pentru noi că a participat în chiar primele zile de mandat la o reuniune a colegilor din asociaţia noastră pe tema clasei pregătitoare. Suntem siguri că şi în ceea ce priveşte planul cadru va da o soluţie bine cumpănită. Asociaţia noastră listează acum doar câteva elemente care pot fi semnale că proiectul de plan cadru trebuie reanalizat:
1. În propunerea Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei orele alocate limbii române scad şi cu până la 46% (de la 9 ore la 5), iar cele alocate matematicii scad cu până la 40% (de la 5 ore la 3 ore). Este o măsură care vine în contradicţie cu rezultatele modeste şi de până acum la nivel naţional în aceste domenii semnalate constant de testele PISA. Scăzând numărul de ore ar spori stăpânirea limbii române şi a matematicii?
2. Proiectele de programe şcolare lansate în discuţie în primăvara lui 2012 (de către acelaşi Institut de Ştiinţe ale Educaţiei) arătau că se doreşte abordarea mai multor conţinuturi decât înainte (exemplu înmulţirea şi împărţirea în clasa a II-a în loc de clasa a III-a etc). Propunerea Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei jigneşte logica: scade drastic numărul de ore la română şi matematică şi introduce în acelaşi timp mai multe conţinuturi decât până acum. AGIRo a semnalat acest lucru şi în primăvara şi vara lui 2012.
3. Ar trebui construite câte 2-3 săli de sport în plus pentru fiecare şcoală pentru ca în multele zile ploioase sau reci lecţiile de educaţie fizică şi mişcare să nu se desfăşoare în sala de clasă ridicând un praf care pune în pericol sănătatea copiilor. În mod realist acest lucru se poate face doar în mulţi ani şi nu din pix din birourile Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei.
4. Nu spunem că planul cadru şi programele şcolare nu trebuie ameliorate sau chiar schimbate din temelii. Credem în cercetarea ştiinţifică în domeniul ştiinţelor educaţiei. Facem doar constatări pe marginea a ceea ce a pus pe hârtie Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei coroborând planul cadru cu proiectele de programe şcolare şi cu baza materială existentă. Nu se prea armonizează. Nu avem siguranţa că impactul nu va fi unul jalnic. Ar trebui să vedem ,,la pachet” plan cadru şi programe şcolare şi eşalonarea în timp a aplicării sporirii numărului de ore la discipline care au nevoie de săli speciale”
Citiți principiile noastre de moderare aici!