Modernizarea celor 41 de km de cale ferată dintre Gara Arad şi frontieră, prin Curtici, începe să prindă formă. CFR SA, societatea care administrează liniile ferate din România, a semnat un contract de 69 de milioane de euro cu societatea Alstom pentru semnalizarea tronsonului mai sus-menţionat, unde pe 41 de km de linie dublă se va circula cu 160 de km pe oră.
Alstom va furniza şine noi şi va executa modificări în configuraţia căii pe o lungime de 41 km, precum şi patru staţii, printre care Arad şi Curtici. Compania va livra sistemul de electrificare pentru aproximativ 100 km de cale ferată, linie desfăşurată, incluzând o substaţie de tracţiune electrică şi o nouă linie de contact. Alstom este, de asemenea, direct responsabilă pentru furnizarea întregului sistem de semnalizare, inclusiv centralizarea electronică pentru toate staţiile, Sistemul Automat de Protecţie a trenului şi Centrul de Control al Traficului.
„Acesta este primul proiect de semnalizare pentru Alstom în România. Mai mult, Alstom este compania care va dezvolta primul sistem centralizat de control al traficului din România. Sistemul va fi amplasat la Arad şi va gestiona întregul trafic de la graniţa cu Ungaria spre Curtici, Arad, Savârşin şi Timişoara”, a declarat Gabriel Stanciu, director general al Alstom Transport.
Citiți principiile noastre de moderare aici!