764.828 lei este suma plătită în cursul anului 2017 de către Casa de Asigurări de Sănătate (CAS) Arad pentru unele servicii medicale de care au beneficiat asiguraţii arădeni în Uniunea Europeană. Plăţile au fost făcute în baza a 183 de cereri depuse de pacienţi la sediul CAS pentru rambursarea cheltuielilor suportate cu aceste servicii.
Înainte de a apela la medicii şi spitalele din afara ţării, înainte de a solicita rambursarea, petenţii ar trebui totuşi să-şi facă o minimă documentare. Adică să se informeze în legătură cu condiţiile acordării asistenţei medicale transfrontaliere, dar şi cu condiţiile în care pot fi rambursate anumite cheltuieli suportate de asiguraţi pentru plata serviciilor medicale. „Pentru evitarea situaţiilor în care solicitările de rambursare nu pot fi aprobate de CAS Arad, rugăm persoanele interesate ca, înainte de a se deplasa într-un alt stat membru UE pentru asistenţa medicală transfrontalieră, să se informeze asupra acestor condiţii, la sediul nostru, la telefon sau prin accesarea adresei www.casan.casar.ro” – subliniază Bianca Găicean, director în cadrul Casei de Asigurări de Sănătate Arad.
La nivelul tarifelor din România
Asiguraţii arădeni pot beneficia de rambursarea cheltuielilor efectuate cu unele servicii medicale acordate în clinici, spitale din alte ţări membre UE, precum şi a celor efectuate pentru achiziţionarea unor medicamente sau dispozitive medicale, cu condiţia ca acestea să facă parte din categoria celor la care au dreptul asiguraţii inclusiv pe teritoriul României, conform legislaţiei asigurărilor sociale de sănătate din ţara noastră.
„Rambursarea cheltuielii se realizează la nivelul tarifelor din România, în baza unei cereri care se depune la C.A.S. Arad, însoţită de documentele care fac dovada îndeplinirii criteriilor de eligibilitate. Modelul de cerere şi actele necesare pentru dosarul de rambursare se găsesc la sediul instituţiei şi pot fi accesate inclusiv de pe site la adresa www.casan.casar.ro” – precizează Bianca Găicean.
Documente necesare
Sunt importante următoarele documente: copie de pe actul de identitate sau de pe certificatul de naştere, actele medicale şi documentele de plată a serviciilor medicale, a medicamentelor sau dispozitivelor medicale de care a beneficiat asiguratul într-un stat membru U.E. Traducerea acestor documente se realizează de casa de asigurări de sănătate. În funcţiei de obiectul cererii de rambursare, este necesar a se prezenta şi alte documente, specifice fiecărei categorii.
Astfel, pentru servicii medicale spitaliceşti, e nevoie de biletul de internare emis în sistemul asigurărilor de sănătate în urma consultaţiei medicale efectuate în România, de un medic aflat în relaţii contractuale cu o casă de asigurări de sănătate. Biletul de internare trebuie să fie anterior acordării serviciilor în statul membru U.E. Nu se solicită biletul de internare pentru cazurile de urgenţă medico-chirurgicală.
Medicamente și dispozitive
Pentru medicamente, e nevoie de prescripţia medicală eliberată în urma consultaţiei medicale efectuate în România, de un medic aflat în relaţii contractuale cu o casă de asigurări de sănătate. Prescripţia medicală trebuie să fie anterioară achiziţionării medicamentelor în statul membru U.E.
Pentru dispozitive medicale, e necesară decizia de aprobare a dispozitivului medical emisă în baza recomandării medicale eliberate în urma consultaţiei medicale efectuată în România, de un medic aflat în relaţii contractuale cu o casă de asigurări de sănătate. Decizia trebuie să fie anterioară achiziţionării dispozitivului medical în statul membru U.E.
„Această procedură nu se aplică pentru serviciile medicale pentru care este necesară aprobarea prealabilă a Casei de Asigurări de Sănătate” – atrage atenţia Bianca Găicean. Dar despre aceste servicii vom vorbi într-un alt articol.
Citiți principiile noastre de moderare aici!