ARAD. Avem o toaletă publică automată în oraş, cin’ s-o întreţină? Probabil de aici a pornit iniţiativa Municipalităţii arădene de a reglementa un serviciu de întreţinere şi igienizare a toaletelor automate din municipiul Arad. Că n-avem decât una nu-i niciun bai! Vom avea noi şi altele. Cândva, nu prea se ştie sigur când. Important e ca cine face curat în cea pe care o avem să nu o facă la întâmplare, ci organizat, după reguli foarte precise. Şi nu oricine poate face aşa ceva. E nevoie de specialişti. Şi pentru a-i găsi exact pe cei care ne trebuie, se impune parcurgerea unor etape.
Dovadă ca ia treaba foarte în serios, Municipalitatea a început deja primele demersuri. A fost elaborat un proiect de hotărâre CLM în acest scop, cu tot ce trebuie: Studiu de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea înfiinţării Serviciului, Regulamentul Serviciului, Caiet de sarcini pentru atribuirea serviciului… O documentaţie mai mult decât stufoasă pentru o problemă mai mult decât complexă care, iată, reprezintă o prioritate pentru administraţia oraşului.
„În prezent, Municipiul Arad a achiziţionat şi instalat o toaletă publică automată în Parcul Sfânta Maria, iar pe viitor are în vedere achiziţionarea şi a altor asemenea toalete care vor necesita de asemenea servicii de întreţinere şi igienizare” – îşi justifică Municipalitatea demersul.
Atribuire directă
Practic, Primăria intenţionează încredinţarea directă a serviciului de întreţinere şi igienizare a toaletelor automate din municipiul Arad către SC Recons SA.
„Serviciul de întreţinere şi igienizare a toaletelor automate din municipiul Arad face parte din categoria serviciilor de administrare a domeniului public şi privat destinate satisfacerii unor nevoi ale comunităţilor locale pentru ridicarea gradului de confort şi civilizaţie al acestora. (…) În vederea asigurării serviciului public de întreţinere şi igienizare a toaletelor automate, ţinând cont de Instrucţiunea 1/2018, considerăm că atribuirea contractului se poate realiza către SC Recons SA Arad – societate care este organizată şi funcţionează sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad” – se arată în Studiul de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea înfiinţării serviciului.
Potrivit aceluiaşi document, atribuirea directă a contractului privind serviciile de întreţinere şi igienizare a toaletelor automate din municipiul Arad către Recons are o serie de beneficii. Printre acestea, se numără: *eliminarea termenelor destul de lungi pentru atribuirea contractelor de achiziţie şi/sau concesiune; *tarifele aplicate utilizatorilor vor fi stabilite la un nivel care să asigure un serviciu social, pentru toate categoriile de utilizatori; *disponibilitatea şi promptitudinea ridicată de a răspunde la solicitările cetăţenilor.
Serviciile…
Potrivit Caietului de sarcini „Servicii de întreţinere şi igienizare a toaletelor automate din municipiul Arad”, „prestatorul va verifica şi completa după caz, de două ori pe săptămână, materialele consumabile: săpun lichid antibacterian, dezinfectant, hârtie igienică, pungi de gunoi. De asemenea, zilnic va colecta în saci de plastic deşeurile rămase pe podeaua camerei tehnice şi va verifica funcţionarea instalaţiilor ce deservesc toaleta. Prestatorul îşi asumă toate responsabilităţile privind igienizarea interiorului toaletei precum şi asigurarea evacuării până în căminul care deserveşte această utilitate publică.”
Costurile
Potrivit estimărilor Primăriei, costurile lunare cu întreţinerea şi igienizarea unei toalete automate se ridică la 2.837,88 de lei. Manopera are cea mai mare pondere – 1.172,68 lei –, în timp ce preţul materialelor este de 331 de lei. Valoarea profitului este estimată la 69,46 de lei.
Trimite articolul
XTimisoara iar ne-a luat fata. De data asta cu un WC de 220.000 euro!