CLM a aprobat Raportul pentru perioada 1 octombrie – 31 decembrie 2024, referitor la Activitatea Registrului Agricol din municipiul Arad. „Apreciem activitatea serviciului ca fiind eficientă, raportat la volumul mare de activități și operațiuni necesare îndeplinirii responsabilităților și considerăm că atribuțiile au fost duse la îndeplinire la timp și corect” – informează Primăria, cu privire la activitatea Serviciului Agricol.
Cifre peste cifre
Astfel, în ultimul trimestru al anului trecut, Serviciul Agricol din cadrul Primăriei Arad a prelucrat următoarele documente:
*înregistrarea în Registrul Agricol a persoanelor fizice proprietari de teren şi animale prin declaraţii anuale – tipul I și tipul II – 138 poziţii;
*înregistrarea în Registrul Agricol a asociaţiilor agricole, a societăţilor comerciale cu capital privat şi a celor cu capital mixt care deţin terenuri agricole în exploatare – tipul 3 și tipul 4 – 27 poziţii;
*adeverinţe privind datele înscrise în registrul agricol privind efectivele de animale, albine si suprafețe de teren declarate la Registrul Agricol persoane juridice – 7;
*declarații privind înscrierea în registrul agricol – 165;
*eliberarea de adeverinţe necesare pentru ajutor social, spitalizare, obţinerea pensiilor pentru persoanele cu handicap, burse şcolare etc. – 350 adeverinţe;
*adeverinţe necesare pentru organele de cercetare penală, politie 1, adeverinţe flotant – 3;
*verificarea în baza de date a suprafeţelor de teren, declarate în Registrul Agricol, necesare birourilor notariale pentru deschiderea succesiunilor – 461 verificări;
*eliberarea atestatelor de producător agricol pentru valorificarea produselor vegetale şi animale pe piaţa liberă, prin completarea proceselor-verbale – 9;
*eliberarea carnetelor de comercializare pentru valorificarea produselor vegetale şi animale pe piaţa liberă, prin completarea proceselor-verbale constatatoare în urma verificării pe teren a existenţei produselor agricole – 28;
*rezolvarea corespondenţei, note interne, referate, dispoziţii, rapoarte etc. pentru Serviciul Agricol – 1291,
*verificarea în baza de date informatizată a extraselor CF, în vederea eliberării certificatelor de urbanism sau a autorizaţiilor de construcție – 242 poziții;
*declaraţii fiscale ale persoanelor fizice şi juridice proprietare de terenuri agricole, rapoarte declaratii fiscale – 70;
*înregistrarea în Registrul de intrare ieşire, Registrul special al arendaşilor şi în programul electronic, persoane fizice şi juridice care cultivă terenuri, a contractelor de arendare şi a actelor adiţionale la contractul de arendare – 237;
*eliberarea de adeverinte care certifică deținerea în proprietate a unor suprafete de teren si efectivelor de animale, conform declaratiilor din registrul agricol – 29
*consilierea unui număr de 1.300 cetăţeni în diverse probleme legate de agricultură, subvenții, contracte de arendă, certificate de producător, adeverinţe sociale, subvenţii,
Și altele
Înregistrarea şi afişarea pe site-ul Primăriei a ofertelor de vânzare şi cumpărare:
oferte de vânzare – 33, procese-verbale de afişare a ofertei de vânzare – 33, procese-verbale de afişare a listei preemptorilor – 33, procese-verbale de afişare a comunicării de acceptare a ofertei de vânzare – 31, procese-verbale de dezafişare a ofertei de vânzare – 20, procese-verbale de dezafişare a listei preemptorilor – 20, procese-verbale de dezafişare a comunicării de acceptare a ofertei – 20, procese -verbale de încheiere a etapelor procedurale privind ofertele de vânzare – 20, notificare preemptori – 22.
Referitor la stadiul înscrierilor în registrul agricol, au fost raportate următoarele informații: *Culturi de cereale – 4946 ha grâu, 22 ha secară, 1301 ha orz; *Animale – 1.671 capete bovine, 96 capete caprine, 6.491 capete ovine, 3.571 capete păsări, 1.275 familii albine; *Contracte de arendă și acorduri de voință – 237: colaborarea permanenta cu OCPI, APIA, DAJ, ANAF, DJSA – 115, rapoarte statistice – 11, transcriere registre – 490, arhivarea unui număr de 1.291 documente digital, arhivarea unui număr de 197.985 file documente fizic, corespondență e-mail – 689, calamități provocate de mistreți – 30 ha.
Deplasări în teren
„Având în vedere Hotărârea Guvernului nr.1627/2024 privind registrul agricol pentru perioada 2025-2029 în perioada următoare au loc deplasări pe teren în vederea declarării în registrul agricol a utilizatorilor de terenuri agricole persoane fizice și juridice precum și animalele deținute” – au precizat reprezentanții Serviciului Agricol din cadrul Primăriei Municipiului Arad.
Citiți principiile noastre de moderare aici!