Reprezentanţii Serviciului Agricol din cadrul Primăriei Municipiului Arad au verificat în teren, în primele şase luni ale acestui an, nu mai puţin de 16.000 de hectare de teren agricol extravilan. Din această suprafaţă, au fost identificate 300 de hectare de terenuri necultivate, pentru care au fost încheiate 220 de procese verbale care au fost comunicate proprietarilor. De asemenea, în perioada 1 ianuarie-30 iunie 2018, au fost verificate în teren 138 de grădini din municipiul Arad, declarate în registrul agricol la categoria agricol, din care 20 au fost identificate ca neconforme cu cele declarate, pentru acestea fiind întocmite 20 de procese verbale.
Tranzacţii şi succesiuni
În primul semestru din 2018, Serviciul Agricol a înregistrat 77 de oferte de vânzare de terenuri agricole. În 27 de cazuri, ofertele de vânzare au fost acceptate de preemptori, iar în 50 de cazuri, terenurile au fost vândute pe piaţa liberă.
De asemenea, s-au efectuat 875 de verificări în baza de date a suprafeţelor de teren, declarate în Registrul Agricol, necesare birourilor notariale pentru deschiderea succesiunilor. Au fost eliberate 60 de adeverinţe necesare pentru organele de cercetare penală, în instanţă.
Subvenţii, arendă, atestate
7.500 de arădeni au fost consiliaţi în primele şase luni din acest an cu privire la diverse probleme legate de agricultură: subvenții, contracte de arendă, cadastru sistematic, certificate de producător, adeverinţe sociale etc.
În perioada 1 ianuarie – 30 iunie, Serviciul Agricol din Primărie a eliberat 748 de adeverinţe care certifică deţinerea în proprietate a unor suprafeţe de teren conform datelor declarate în Registrul Agricol, pentru persoanele fizice şi juridice necesare pentru APIA. Au fost operate 3.904 înregistrări în Registrul de intrare-ieşire, Registrul special al arendaşilor şi în programul electronic, persoane fizice şi juridice care cultivă terenuri, ale contractelor de arendare şi ale actelor adiţionale la contractul de arendare.
Serviciul de specialitate al Primăriei a eliberat 161 de atestate de producător agricol pentru valorificarea produselor vegetale şi animale pe piaţa liberă (prin completarea proceselor-verbale). De asemenea, a eliberat 124 de carnete de comercializare pentru valorificarea produselor vegetale şi animale pe piaţa liberă, prin completarea proceselor-verbale constatatoare în urma verificării pe teren a existenţei produselor agricole.
Verificări, declaraţii, adeverinţe
În 1.067 de cazuri, reprezentanţii Serviciului Agricol au efectuat verificări în baza de date informatizată a extraselor CF, în vederea eliberării certificatelor de urbanism sau a autorizaţiilor de construcţie. De asemenea, au fost prelucrate 292 de declaraţii fiscale ale persoanelor fizice şi juridice proprietare de terenuri agricole. S-au eliberat 1.000 de adeverinţe necesare pentru ajutor social, spitalizare, obţinerea pensiilor pentru persoanele cu handicap, burse şcolare etc.
Nevoia de personal suplimentar
„Apreciem activitatea serviciului ca fiind eficientă, raportat la volumul mare de activități și operațiuni necesare îndeplinirii responsabilităților și considerăm că atribuțiile suplimentare atribuite serviciului privind verificarea terenurilor agricole din extravilanul și intravilanul municipiului Arad, responsabilitățile privind Registrul Agricol Național și cele vizând documentațiile pentru obținerea subvențiilor care se acordă prin Agenția de Plăți și Intervenții în Agricultură, care se adaugă la atribuțiile proprii serviciului, ar impune alocarea suplimentară de resurse umane și remunerarea adecvată a funcționarilor publici” – se arată în Raportul de activitate pentru perioada 1 ianuarie – 30 iunie 2018 privind stadiul de înscriere a datelor în registrul agricol. În prezent, Serviciul Agricol are în componenţă un post de şef de serviciu şi nouă posturi de consilier.
Citiți principiile noastre de moderare aici!