Aceasta ar putea fi, în câteva cuvinte, descrierea dezbaterii publice pe tema proiectului de hotărâre privind modificarea regulamentului de atribuire şi licitare a locurilor de parcare dintre blocuri. Ai putut afla ieri, cu ocazia dezbaterii, care a adunat la masa discuţiilor doar 12 arădeni (reprezentanţii ULALA, CLC, Patronatului Medicilor, Pro Urbe şi câţiva administratori de bloc şi locatari), care sunt problemele şi fricile arădenilor legate de locurile de parcare din faţa blocurilor.
Cererile ULALA, singurele înaintate şi pe hârtie Primăriei Arad, au vorbit de aceste probleme. Dorina Lupşe, urmată de Vasile Arion, ambii susţinuţi de Dan Artimon, au vorbit de necesitatea asigurării pazei locurilor de parcare, a iluminatului acestei zone, de necesitatea curăţirii locurilor de parcare de zăpadă, de prelungirea cu 15 zile (de la 30 la 45 de zile) a termenului oferit de la notificare de neplată a locurilor de parcare până la rezilierea contractului, dar şi de probleme mai vechi discutate şi în trecut şi pentru care nimeni nu a găsit rezolvarea nici acum: locuri de parcare pentru cei care vin în vizită, sau parcări pentru cei care dobândesc între timp şi alte vehicule.
Câteva refuzuri
Unele dintre cererile ULALA par a rămâne în analiza reprezentanţilor Primăriei Arad până la momentul votării proiectului (următoarea şedinţă CLM). Altele au fost refuzate din start, cu explicaţii date fie de şeful serviciului Parcări, fie de city managerul Aradului. Acesta a fost cazul pazei parcărilor, o îndeletnicire care ţine de poliţie şi care trebuie asigurată pentru toate parcările nu doar pentru cele plătite, au fost de părere reprezentanţii Municipalităţii. Aceştia au amintit că în nici un stat occidental pentru parcările rezidenţiale nu este asigurată paza separată.
Şi câteva neajunsuri
S-a ridicat şi problema semnalizării intrărilor în parcările amenajate, iar reprezentanţii Primăriei au promis că vor încerca de îndată să rezolve acest neajuns. Unde ar putea parca maşinile de intervenţie – salvare, SMURD, Pompieri, când se vor amenaja locurile de parcare din vecinătatea blocului Y13, unde proprietarii de garaje au fost puşi, în urmă cu un an, să-şi demoleze construcţiile provizorii iar apoi zona a fost abandonată, parcările aiurea care blochează accesul spre parcările cu plată, au fost alte câteva probleme ridicate în dezbatere.
Şi orgoliile
O problemă de orgoliu a fost însă prima ridicată în dezbatere şi singura care a încins spiritele participanţilor la eveniment. Reprezentanţii Primăriei au propus eliminarea reprezentanţilor asociaţiilor de bloc din comisia de licitaţie, pentru că aceştia au dovedit interes zero pe acest aspect. ULALA a cerut însă ca un reprezentant al societăţii civile sau al ONG-urilor să facă parte din comisie, în timp ce un administrator de bloc a precizat că administratorii trebuie să fie prezenţi acolo pentru că ei sunt singurii luaţi la întrebări de către locatari. De aici până la alte nume vehiculate ca îndreptăţite să participe la licitaţie şi la acuze aduse modului în care acţionează ULALA, de către un administrator, drumul a fost scurt.
Rămâne de văzut care dintre cererile formulate ieri se vor regăsi în proiectul de hotărâre şi ce se poate remedia cu adevărat, în condiţiile în care la dezbatere s-au făcut şi cereri, haideţi să le numim, fanteziste (de gen limitarea sumei până la care se poate licita, sprijin şi favoruri pentru cei cu state vechi la bloc sau câte un loc special dedicat SMURD).
Un bilanţ al parcărilor
S-a vorbit şi conceptual la dezbatere. Vasile Arion şi Dan Artimon au insistat pe conceptul de regenerare urbană şi pe rezolvarea primei dar celei mai importante probleme pe acest sector: identificarea numărul locurilor de parcare din oraş şi a numărului solicitărilor, astfel încât să se află care e balanţa dintre cerere şi ofertă. Reprezentanţii Primăriei au susţinut, însă, că cererea e aproape egală cu oferta. Şi cam aşa este, dacă ar fi să ne luăm după rezultatul licitaţiilor locurilor de parcare dintre blocuri, căci niciodată nu s-au închiriat chiar toate locurile de parcare oferite de Municipalitate.
Citiți principiile noastre de moderare aici!