ARAD. A doua zi după Botezul Domnului, ziua de 7 ianuarie este închinată preamăririi Sfântului Ioan Înaintemergatorul, ca unul care, botezând pe Mântuitorul în Iordan, a descoperit cel dintâi lumii, după semnul ce i s-a dat de sus, că Domnul Iisus este cu adevărat Mesia, Marele Trimis al lui Dumnezeu. Dar Sfântul Ioan a fost Prooroc şi un înaintemergător faţă de Mântuitorul Iisus, în toată viaţă şi strădania lui. Mai întâi, Sfântul Ioan este pecetluit cu această chemare încă de la venirea lui pe lume, printr-o naştere minunată şi vestit de înger (Luca 1, 17,76); apoi, încă de foarte tânăr, el este un Prooroc al pocăinţei. El iubeşte înfrânarea şi viaţa aspră din pustia Iordanului. Aici trăieşte el, predică, mărturiseşte şi botează în Iordan, pe cei care cred în el (Luca 3, 1-6; Matei 3, 2-6); predica lui era: schimbarea vieţii, întoarcerea la Dumnezeu şi împăcarea cu El, pentru a primi viaţa nouă pe care o aduce Împărăţia lui Mesia: „Pocaiţi-vă că s-a apropiat Împărăţia cerurilor” (Matei 3, 2).
Momentul de culme, din viaţa Sfântului Ioan a fost, însă, când, botezând, Ioan descoperă pe Hristos-Mesia, în persoana Domnului Iisus, după semnul ce i s-a încredinţat; „Am văzut Duhul pogorându-se, din cer, ca un porumbel şi a rămas peste El. Şi eu nu-L cunoşteam pe El, mărturiseşte Ioan, dar Cel ce m-a trimis să botez cu apă, Acela mi-a zis: «Peste Care vei vedea Duhul pogorându-se şi rămânând peste El, Acela este Cel ce botează cu Duh Sfânt». Şi eu am văzut şi am mărturisit că Acesta este Fiul lui Dumnezeu” (Ioan 1, 32-34). E ceasul din viaţa Sfântului pe care-l prăznuim mâine, la 7 ianuarie. E ceasul când Ioan întelege că, la Botezul său în Iordan, Domnul Hristos era, de fapt „Mielul lui Dumnezeu, Cel ce ridică păcatele lumii” (Ioan 1,29).
„Adevăr vă spun că, între cei născuţi din femeie, nu s-a sculat unul mai mare decât Ioan Botezătorul” (Matei 11, 7-11)
Citiți principiile noastre de moderare aici!