Prima recomandare se referă la vârsta anvelopelor. Nu este recomandată folosirea unor anvelope vară mai vechi de cinci ani, chiar dacă adâncimea profilelor este încă bună. Îmbătrânirea cauciucului face anvelopele foarte dure, uneori chiar casante, iar aceste lucruri pot repercuta asupra siguranței la rulare a mașinii și a pasagerilor acesteia, prin mărirea distanței de frânare. Se poate afla vârsta unor anvelope vară prin analizarea ultimului grup de cifre din numărul DOT, acestea reprezentând săptămâna și anul de producție.
Anvelope vară (oferte)
O altă recomandare se referă la adâncimea minimă a profilului, care, din punct de vedere legal, este de 1,6 milimetri. Pentru anvelope de vară, însă, se impune o adâncime de cel pușin 3 milimetri. Cu un profil mai mic, pneul pierde aderență pe suprafețe ude, iar distanța de frânare se va prelungi periculos de mult.
Un alt sfat de care ar trebui să ții cont se referă la montarea aceluiași tip de anvelope pe toate roțile sau, dacă nu este posibil, măcar să fie de același fel și de aceeași vechime pe fiecare punte. În cazul în care se folosesc anvelope cu profiluri diferite se poate ajunge lejer la derapaje, pentru că aderența pneurilor este diferită pe același tip de carosabil, în funcție de compoziție și profil.
Anvelope de vară
Verifică și ajustează mereu, cel puțin o dată pe lună, presiunea în anvelope. Un nivel de presiune mai mic decât cel recomandat de producător va determina creșterea consumului de carburant, uzura accelerată a anvelopelor și comportament rutier precar al autoturismului. O presiune mai mare în anvelope vară va determina uzură neuniformă, reducerea nivelului de confort și un risc crescut de explozie.
În fine, o altă recomandare ar fi să nu folosești anvelope reșapate, în detrimentul celor noi. Dincolo de avantajul prețului evident mai mic, anvelopele reșapate au doar dezavantaje față de un set de anvelope vară noi. Anvelopele noi sunt construite de la zero. Mai precis materialul elementelor se fabrică din diversele ingrediente care sunt amestecate omogen și apoi iau forma unei anvelope. Cauciucurile reșapate au la baza un set de anvelope vară uzate, cărora le-a fost înlocuită calea de rulare. Aceasta a fost lipită, deci există mereu riscul dezlipirii sale. Anvelopele reșapate se fac dintr-un cauciuc vechi și uzat și o bandă de rulare nouă. La fel cum ai schimba doar talpa unei perechi de adidași vechi și uzați.
Cauciucuri de vară
Astfel se ajunge la cazul în care anvelopele reșapate sunt mai grele decât cele noi. Asta pentru că banda de rulare nouă, care urmează să fie lipită pe corpul anvelopei vechi, este mai groasă și se folosesc mai multe materiale adezive. În plus, cauciucul folosit la banda de rulare este unul de calitate inferioară.
Citiți principiile noastre de moderare aici!