ARAD. Astfel, procentul de promovabilitate a examenului este de 60,58%, conform Inspectoratului Școlar Județean Arad. Cel mai mic procent de note mai mari sau egale cu 5 a fost înregistrat la simularea probei scrise la Limba și literatura română. Aici, 1.798 de elevi au avut note „de trecere”, reprezentând 56,12% din totalul celor prezenți. 47 de elevi au avut note între 1 și 1,99, iar alți 277 au avut note între 2 și 2,99. Peste 450 de elevi au avut note între 3 și 3,99, iar 623 de elevi au avut note între 4 și 4,99. De altfel, segmentul 4-4,99 a fost cel mai „aglomerat”, cu 19.47% dintre note situându-se în acest interval. Un singur elev a obținut nota 10, iar 73 au avut note între 9 și 9,99. Dintre cei cu note de trecere, 18% au avut note între 5 și 5,99.
La matematică, procentul celor cu note de trecere este mai mare: 65,60%. 2.079 de elevi au obținut note mai mari sau egale cu 5, cele mai multe – 606 – fiind situate între 6 și 6,99. 23 de elevi au avut note mai mici de 2, 136 au avut note între 2 și 2,99, 366 de elevi au avut note între 3 și 3,99, iar 570 de elevi – reprezentând 18% din total – au avut note între 4 și 4,99. Doi elevi au obținut nota maximală.
Alți 132 de elevi din județ au simulat și proba la Limba și literatura maternă. Dintre aceștia, 80.98% au note mai mari sau egale cu 5. Cei mai mulți – 42 – au obținut note între 7 și 7,99, urmați de cei cu note între 8 și 8,99 – 27, respectiv 9-9,99 și 5-5,99 – câte 18. Trei elevi au avut note între 1 și 1,99. 8 elevi au avut note între 3 și 3,99, alți 9 elevi au avut note între 4 și 4,99, restul de 11 având note între 2 și 2,99.
Evaluarea lucrărilor s-a derulat în condiții similare cu cele de examen, digitalizat. În acest context, lucrările au fost distribuite aleatoriu evaluatorilor din toată țara. Conform metodologiei de organizare și desfășurare a examenelor naționale, la o diferență mai mare de un punct între notele acordate de cei doi evaluatori, lucrările sunt recorectate de alți doi evaluatori, nota finală fiind obținută ca medie aritmetică a celor două note cu valori centrale, după eliminarea notelor extreme (cea mai mare și cea mai mică).
„Rezultatele obținute la simulările naționale nu sunt afișate și nu sunt făcute publice. Rezultatele obținute la simulările naționale nu se contestă. Rezultatele vor fi analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ prin discuții cu elevii, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri adecvate fiecărei situații în parte, scopul fiind îmbunătățirea performanțelor școlare”, transmite biroul de presă al Inspectoratului Școlar Județean Arad.
Citiți principiile noastre de moderare aici!