Fără concurenţă la concursul pentru ocuparea postului de manager al Filarmonicii. Fie că postul nu prezintă interes, fie că a fost vorba de nişte condiţii restrictive impuse potenţialilor candidaţi, rezultatul a fost cel preconizat de noi încă de când s-a anunţat organizarea unui concurs pentru fotoliul de manager al instituţiei. La examen s-a prezentat luni un singur candidat, cel care ocupă în acest moment postul respectiv: Alin Văcean.
Modificarea legislaţiei
Vă reamintim, Primăria Arad a fost nevoită, datorită modificării legislaţiei, să organizeze concurs pentru postul de manager al instituţiei de cultură. Asta, în ciuda faptului că în primăvară activitatea de manager a lui Alin Văcean a fost evaluată şi a primit calificativ maxim. Potrivit informaţiilor furnizate de Corina Drăghici, purtătorul de cuvânt al Primăriei, legislaţia nu mai permite prelungirea contractului de management. Acesta trebuie semnat în urma unui concurs. Cert este că lui Alin Văcean i s-a prelungit deja o dată valabilitatea contractului (înaintea modificării legii), acesta fiind şef la Filarmonică până în octombrie.
Aşadar, luni, singurul candidat pe post, Alin Văcean, s-a prezentat la un nou concurs, unde a trebuit să prezinte, în faţa mai multor specialişti, manageri de instituţii publice, funcţionari publici sau aleşi municipali, proiectul de management pentru viitorii ani.
Comisia de concurs
Potrivit hotărârii votate de consilierii locali, „se aprobă componenţa Comisiei de concurs în vederea desfăşurării concursului de management la Filarmonica de Stat Arad, instituţie aflată sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad, cu următoarea componenţă: Barbură Eliza – şef serviciu Primăria Municipiului Arad; Cismaşiu Mariana – consilier local – Comisia de cultură; Albert Todor – manager Filarmonica de Stat Oradea; Hügel Peter – manager Complexul Muzeal Judeţean Arad; Haiduc Cristian – prof. univ. dr., prorector Universitatea de Vest “Vasile Goldiş” Arad”. Tot prin hotărârea aprobată s-a adoptat şi componenţa Comisiei de soluţionare a contestaţiilor şi componenţa Secretariatului Comisiei de concurs şi a Comisiei de soluţionare a contestaţiilor. Dar… fiind un unic candidat, care nu are fotoliul ameninţat de vreun alt „peţitor” al postului de manager, comisia de soluţionare a contestaţiilor nu va avea de lucru…
Trei ani
Noul contract de management va fi semnat pe o perioadă de 3 ani. Acesta va trebui să fie aprobat de Consiliul Local într-o şedinţă viitoare.
Citiți principiile noastre de moderare aici!