NĂDLAC. Un sistem anunţat încă de anul trecut, care ar urma să reducă timpii de aşteptare a camionagiilor în Punctul de Trecere a Frontierei Nădlac 2 a intrat în teste, începând de vineri dimineaţa, începând cu ora 11:00. „Timp de 30 de zile, acest sistem se va afla în perioada de calibrare și de îmbunătățire a algoritmilor de selectare. În momentul în care acest sistem va fi complet operațional, estimăm o reducere cu aproximativ 20 la sută a timpilor controalelor specifice efectuate de CNAIR în acest punct de frontieră”, a anunţat Cristian Pistol, directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
Sistemul constă în preselectarea traficului și dirijarea acestuia pe o bandă deschisă suplimentar în Agenţia de Control şi Încasare Nădlac 2, sensul de ieșire din țară, ca urmare a determinării greutăților autocamioanelor în trafic cu ajutorul unor senzori care determină greutatea acestora. Senzorii sunt amplasați în două puncte diferite pe autostrada A1, sensul de mers Arad-Nădlac (calea 1).
„Sistemul de cântărire a greutății din mers reprezintă prima fază a unui proiect prin care vrem să scurtăm timpii necesari controalelor specifice CNAIR în frontieră. În următoarea fază vom implementa un sistem de verificare automată a rovinietei. Sistemul vizează scurtarea timpilor de așteptare în frontieră pentru controalele care țin strict de CNAIR și nu de alte autorități”, a mai explicat Cristian Pistol.
Explicaţii tehnice
Reprezentanţii Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Timişoara au explicat, din punct de vedere tehnic, modul în care va funcţiona noul sistem:
„Sistemul constă în preselectarea traficului, în funcție de numărul de axe și greutatea camioanelor, și dirijarea circulației pe banda deschisă suplimentar în ACI Nădlac 2, sensul de ieșire. Cu ajutorul unor senzori de cântărire dinamică, montați pe sectorul de autostradă înainte de vama Nădlac 2, se determină tonajul tirurilor și, ulterior, la intrarea în terminal, sunt direcționate, prin mesaje afișate pe un ecran, către cele trei benzi”.
Practic, nişte senzori cântăresc camioanele care circulă pe autostradă, iar când acestea ajung în zona ACI, pe un ecran va apărea numărul de înmatriculare al camionului şi banda pe care trebuie să intre la control. Pentru ca noul sistem să îşi dovedească eficienţa, drumarii apelează la bunăvoinţa tiriştilor:
„Pentru ca traficul să fie fluent pe această nouă bandă, șoferii trebuie să respecte indicațiile de pe panoul cu mesaje variabile și să se asigure că au rovinietele valabile”.
Totodată, DRDP Timişoara anunţă că banda suplimentară nu va funcţiona non-stop şi va fi deschisă „în momentele cu activitate intensă în punctul de frontieră Nădlac 2, sensul de ieșire din țară”.
Citiți principiile noastre de moderare aici!