Sistemul informatic care asigură funcţionarea cardului de sănătate s-a defectat. Din nou. S-a întâmplat vineri, 18 septembrie, la ora 6.55. Dar bolnavii nu trebuie să-şi facă probleme, ei nu vor avea de suferit de pe urma acestei defecţiuni. Cel puţin aşa susţine Casa de Asigurări de Sănătate. „Problema este a furnizorilor de servicii medicale, nu a asiguraţilor. Aceştia au, în continuare, acces la servicii chiar dacă există o disfuncţionalitate pe partea de funcţionare a sistemului. Nici pentru furnizori nu va fi o problemă pentru că se cunoaşte deficienţa şi se lucrează la remedierea ei” – spune Bianca Găicean, director contractări în cadrul CAS Arad.
Precizări pentru furnizori
Până la remedierea problemei, furnizorii de servicii medicale sunt îndrumaţi să procedeze în felul următor: *după introducerea cardului în cititor, se tastează pin-ul de către asigurat iar sistemul este pregătit să păstreze amprenta de timp şi numărul de card folosit; *se înregistrează serviciul CEAS în aplicaţia de furnizori; *de la momentul (care va fi anunţat de CNAS) repunerii în funcţiune a sistemului CEAS, serviciile efectuate şi operate în aplicaţie de furnizori vor trebui încărcate în PIAS în limita celor 72 de ore; *toate serviciile prestate şi operate în sistem începând cu ora 6.55 până la remedierea defecţiunii se vor valida în PIAS doar pe baza amprentei de timp şi numărului de card.
Nu se solicită adeverinţe!
Conducerea Casei de Asigurări de Sănătate Arad reaminteşte că se impune solicitarea şi prezentarea cardului naţional doar de către persoanele care au împlinit vârsta de 18 ani şi doar dacă fac parte din categoria de asiguraţi cărora li s-a emis cardul naţional (informaţie ce poate fi găsită accesând aplicaţia de pe site-ul CNAS la adresa: http://www.cnas.ro/page/verificare-asigurat.html). Asiguraţii cărora până la această dată nu li s-a emis cardul naţional de sănătate pot beneficia de servicii medicale fără prezentarea acestuia, pe baza calităţii de asigurat, care se verifică de furnizor la sediul cabinetului medical, prin accesarea aplicaţiei de pe site-ul CNAS.
De asemenea, serviciile medicale se pot acorda asiguraţilor care au refuzat din motive religioase sau de conştiinţă utilizarea cardului şi care prezintă adeverinţa înlocuitoare de card, cu valabilitate de 3 luni. Tot cu adeverinţă înlocuitoare de card, cu valabilitatea de 2 luni, se prezintă şi asiguraţii care au solicitat eliberarea cardului duplicat.
UPDATE
După câteva ore bune de blocaj, CAS Arad a anunțat că „problema apăruta la o componentă din sistemul CEAS a fost remediată, sistemul este complet funcțional iar furnizorii de servicii medicale și farmaceutice pot raporta serviciile validate cu cardul național.”
Citiți principiile noastre de moderare aici!