E vorba de proiectul „Calitate şi
Leadership pentru
Invăţământul Superior din
România”, la care profesorul de la
Universitatea arădeană „Aurel
Vlaicu”, prorector cu cercetarea
ştiinţifică, Florentina-Daniela
Munteanu, a fost invitată să ia parte
ca expert în cadrul panelului
„Universitatea şi Cunoaşterea”.
Este un proiect educativ ce are ca scop
construcţia unei viziuni asupra
învăţământului superior
românesc. Viziunea va fi asumata de către
actorii cheie din sistem şi din economie, de
către societate în ansamblu, şi va avea
scopul de a fundamenta politicile la nivelul sistemului
universitar.
Evenimentul s-a desfăşurat prin combinarea a
trei metode bine cunoscute şi testate în
domeniul construcţiei de scenarii despre viitor:
World Cafe, Carţile de Joc pentru Scenarii
şi Metoda Matricei Integrale.
World Cafe este un proces conversaţional
în care o comunitate de persoane schimbă,
discută şi analizează idei pentru a
descoperi răspunsuri noi, comune la
întrebări despre viitor.
Cărţile de Joc pentru Scenarii
reprezintă o altă metodă cunoscută
de stimulare a conversaţiei şi
imaginaţiei în construcţia de scenarii.
Cărţile individuale reprezintă
„poze” ale elementelor unui
scenariu-tendinţe, factori de schimbare,
aranjamente instituţionale, valori, etc.
Metoda Matricei Integrale este inspirată din
Teoria Integrală a Conştiinţei a
autorului american Ken Wilber, pe baza căreia se
dezvoltă o serie de intrebari utile în
dezvoltarea şi descrierea scenariilor.
M.A.
Citiți principiile noastre de moderare aici!