Prima șosea asfaltată din România a fost făcută undeva în anii 1920. Acum, la aproape o sută de ani de la acel moment, tehnicile de lucru par a fi neschimbate. Muncitorii surprinși de un arădean în dimineața zilei de joi, 8 martie, tasau asfaltul cu un butuc de lemn prins cu două leațuri.
„Echipament” profesionist
Filmarea a fost făcută pe Drumul Național 7 (Centura Aradului), în Zona Industrială Arad-Vest, joi dimineața, în jurul orei 11. Cei câțiva muncitori ai CNAIR adunau mixtura asfaltică din spatele mașinii de intervenție, pentru a o transporta cu roaba câțiva metri. Odată turnată în groapa din asfalt, mixtura a fost bătătorită de către un alt muncitor cu un „echipament” rudimentar, venit, parcă, din 1920.
Asta-i viața…
Arădeanul care a surprins grozăvia le-a atras muncitorilor atenția că „e anul 2018”, aceștia răspunzându-i că „asta-i viața”, semn că nu e prima dată când folosesc aceste metode primitive de lucru. De asemena, drumarul a ținut să menționeze că „lucrarea e provizorie”. Cât va rezista această „plombă” făcută ca acum 90 de ani, cred că suntem conștienți cu toții.
Procesul tehnologic e respectat
Despre întâmplarea de joi dimineața, reprezentanții Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Timișoara, care administrează și Drumurile Naționale din județul Arad. „Pentru a îndepărta pericolul producerii de accidente, pe foarte multe sectoare de drum se fac reparații cu mixtură stocabilă. Acestea se fac și în regie proprie de către secțiile de drumuri naționale. Lucrările sunt provizorii, până vremea ne va permite să intervenim cu mixtură asfaltică la cald. Fiind multe fronturi de lucru – de exemplu pe DN7 se lucrează în 5 puncte, astăzi – drumarii folosesc pentru compactarea mixturii diferite metode, procesul tehnologic fiind respectat. Pe sectoarele de drum unde intervin alți prestatori de servicii, se folosesc utilaje cum ar fi placa vibratoare sau cilindrul compactor”, spune Alina Sabou, purtător de cuvânt al DRDP Timișoara.
Citiți principiile noastre de moderare aici!