6% dintre autovehiculele înmatriculate în România sunt vinovate de producerea în fiecare an de vătămări corporale, pagube materiale și decese, rezultate în urma accidentelor rutiere. Scriem de accidente în fiecare zi, de victime și vinovați, despre destine frânte și inconștiență, despre durere și teribilism, despre drame care ar putea fi evitate.
Suntem victimele propriei noastre inconștiențe, ne riscăm prea ușor viața din cauza vitezei sau a alcoolului, ne supraevaluăm când navigăm nonșalanți la telefon în timp ce conducem. Facem glume despre femeile la volan, dar 3/4 dintre accidentele mortale sunt produse de bărbați! Ce am putea face, ca simpli cetățeni sau ca instituții pentru a putea încetini acest carusel al morții?
Vă propunem să răspundeți sondajului nostru despre măsurile care ar trebui luate pentru a acorda vieții mai multă prioritate.
1. Creșterea drastică a amenzilor pentru nerespectarea normelor de siguranță rutieră.
2. Examene mai dure pentru obținerea permisului de conducere.
3. Instalarea mai multor marcaje moderne, tactile sau rezonatoare.
4. Controale mai serioase privind starea tehnică a autovehiculelor.
5. Conștientizarea pietonilor asupra faptului că sunt membri activi ai traficului și că sunt primii care ar trebui să aibă grijă de integritatea lor corporală.
6. Suspendarea pentru perioade mai lungi a permisului celor care consumă alcool la volan sau folosesc telefonul în timpul condusului.
Orice alte sugestii sunt binevenite.
Trimite articolul
XNici o intrebare despre infrastructura rutieră și ce ține de aceasta.
Incepem cu 20 de ani de munca silnica fara eliberare conditionata pentru decese. Cine p**a mea se mai teme de lege cand omoara 3 oameni si ia un an cu suspendare?
-
Bravo, sustin!
6 Suspendarea permisului timp de un an pentru cei ce folosesc telefonul în timpul condusului.
7 Anularea permisului pentru cei care consumă alcool la volan.
8 Prezenta organelor de control pe sosele pentru a se asigura ca este respectata legea de catre participantii la trafic.
-
cu pct 8 e mai greu
Ia mergi tu cu masina din Aradul Nou si pana in Vlaicu si sa imi spui cati politisti ai intalnit si apoi vorbim……..
Civilizație și empatie. Cred ca acestea ne lipsesc cel mai mult în trafic.
-
Exact!
singura solutie e prezenta politiei pe asfalt sau a camerelor video omologate. macar in zonele aglomerate
sunt zile in sir ca nu vezi picior de rutierist pe drum si atunci fiecare circula cum il taie capul
Amenzile mari nu sunt o solutie buna., pt un nesabuit suferă o familie intreaga Pica pe amenda cativa soferi intamplator iar restul circula in voie fara frica
Se circula pe interzis, se trece pe rosu , peste linia mediana continua se stationeaza pe ”zebre” nu se da prioritate pietoniloor pe trecerile de pietoni se vorbeste la celular in timp ce se conduce masina se trece de pe o banda pe alta fara semnalizare, etc etc . Astea cine sa le vada oare??? Actiunile ocazionale nu sunt o solutie.Alo!
Pt Raspuns:ai punctat f bine! Din păcate nu vor auzi cei care ar trebui, inerția sa nu faci nimic e f mare
Nici un punct din acest sondaj, nu reflecta adevarata si spinoasa situatie din jud.Arad….daca in continuare se fac drumuri precum Arad-Siria-Pancota, nu reducem accidentele ci le inmultim! v_ati intrebat vreodata de ce accidentele de pe drumul Arad-Siria-Pancota sunt de 3 ori mai multe ca cele de pe varianta Pancota-Santana-Zimand?! Fiindca prima varianta e construita prost fata de ultima (care e mai veche)…..de ce?! Fiindca vine anul electoral, spaga e mare si gasca ce conduce judetul trebuie perpetuata, d-aia!
-
Drumul ca drumul, dar oare cati soferi respecta limita legala? Nu de alta, dar in marea majoritate a accidentelor de la noi, cel putin unul dintre soferi a avut viteza peste limita.
Exista tari mai sarace ca Romania, cu drumuri mult mai proaste, si totusi noi “ii batem” la numarul de accidente.-
Ii iei apararea subtil lui Csonka bacsi?!
-
Toți dorim să circulăm în siguranță. Toți vedem neregulile ce se întâmplă frecvent în trafic. De ce să nu luăm atitudine ?
Haideți să solicităm legislativului adoptarea unei legi care să permită sancționarea tuturor celor ce încalcă normele rutiere sau de ordine publică pe baza înregistrările făcute cu telefonul ? Astfel toți cei care se cred mai presus de lege, inclusiv cei chemați să o aplice, se vor gândi de 2 ori înainte de a mai încălca normele. Sau ne gândim că și noi mai călcăm ”pe lângă”, destul de des.
Cea mai rapida si eficienta solutie pentru a reduce la jumatate numarul de accidente este sa faceti anul din 6 luni, nu din 12 cum este acuma. lasand gluma la o parte, ganditi-va ca daca se circula greu, se sta mult in trafic, nu stati in ploaie. Masinile ofera un confort decent, puneti o muzica si calmati-va. Conduceti cu grija, nu pierdeti nimic.
A ți uitat o variantă. FĂRĂ ȘPAGĂ PENTRU PERMIS .
Dacă am avea si polițiști sa vadă respectarea codul rutier ar fi bine . Asta lipește .
Toți se cred zmei pe șosele. Lipsesc bunul simt, conducerea preventiva și răbdarea!
E nevoie de educatia fiecaruia si atat. Pentru alcol anularea permisului pe viata si in regim de urgenta judecat si in detentie. La noi in tara nu avem i Codul de procedura penala judecarea in regim de urgenta ca in alte tari.
Ultma incercare: O gaura in cap, o pilnie mai mare si o canistra cu niste materie cenusie. Poate ajuta, dar nu prea cred. Eventual, daca gaura e facuta de calirbrul .45 ACP.-
examenul sa fie examen nu ca ii dau 300 de euro la garcea si am permis,si plus de asta sa se intretina drumurile ca sunt cratere pe drumuri de se pierde si un tir in ele si normal ca tragi de volan sa eviti si nimeresti ori in pom ori in masina care vine din sens opus
votez pct 7
refacerea infrastructurii. e stresant sa faci slalom pe Praporgescu intre gropi si sa fi atent si la biciclisti. la fel de stresant sa stai in spatele unei combine agricole cu 30km/h dupa Zimand, nu stii daca sa o depasesti ca din fata vine coloana…
cand vezi in ce hal sunt liniile de tranvai de la UTA sau de la Caius Iacob nu-ti mai vine nici sa cedezi trecerea…
problema e la obtinerea avizului psihologic
Accidentele se produc din cauza șoferilor ..a marcajelor rutiere și a drumului de foarte proasta calitate….in ARAD avem șoferi care cred că dacă semnalizează au prioritate…veșnicul răspuns…dar eu am semnalizat!! Sau da ce nu ai putut că să mă lași..după ce el depășește o coloană de 30 mașini oprite la semafor….oare acei Bizoni nu merita sa stea cu mașina lovită prin Service auto
Să nu mai zicem de marcajele rutiere…Aradul Nou zona Pod Pod Traian și alte zone…Calea A Vlaicu..cu lățimea benzi mult prea îngustată ..lățimea benzi ii de 2,5 m maxim sau mai mică in unele zone..ia normativul pentru drum zice minim 2,75m lățimea unei benzi de circulație….din păcate Bizoni dein trafic și cei care conduc Aradul sunt de vina…angajează doar incompetenți care îi pună să facă marcaje rutiere dar ei nu au carnet de conducere și nu cunosc nici codul rutier…și ultimi vinovați suntem noi..că circulam că bezmeticii..pe drumuri proaste și pline de gropi
In Romania e un risc enorm sa circuli cu masina caci te poti astepta sa te izbeasca vreun neispravit, vreun betivan vreun drogat sau vreun grabit ce nu respecta legea. Da, in restul statelor din Europa e o placere sa sofezi. Toti circula regulamentar nu auzi claxoane injuraturi , nu te trezesti ca iti apare in fata pe contrasens alta masina etc etc
Concluzia : asa cum se zice in popor ”frica pazeste bostănăria ”dar din pacate nu vedem politie rutiera pe asfalt macar ziua daca noaptea nu se poate
De ce cand soferii stiu ca e politie pe drum si se blituie intre ei toata lumea merge corect? Deci se poate!
Poate asta cand vom avea un ministru de interne meserias nu un politruc