Arad. Consiliul Județean Arad a făcut o trecere în revistă a stadiului în care se află lucrările, sau după caz, demersurile pentru începerea investițiilor la șoselele de centură din județ, menite să scoată traficul greu din unele orașe.
În prezent, prin programul transfrontalier INTEREG Ro-Hu, sunt în execuție două centuri ocolitoare, ale orașelor Curtici și, respectiv, Chișineu-Criș. Astfel, la Curtici, unde șoseaua de centură este realizată în parteneriat cu primăria orașului, constructorul a turnat deja cel de-al doilea strat de asfalt pe tronsonul Curtici-intersecție DJ792C (drumul Sântana-Curtici), iar cea de a doua parte a centurii, spre Macea, este pregătită pentru primul strat de asfalt. Lungimea centurii este de 7,3 kilometri, cu o valoare eligibilă de 4,1 milioane de euro.
Chișineu-Criș va beneficia, de asemenea, de scoaterea traficului greu din oraș, prin modernizarea
drumului Socodor-Nădab, pentru cei care tranzitează județul nostru dinspre vama Vărșand spre Arad.
„Dorim decongestionarea traficului din majoritatea localităților mari ale județului Arad, căutăm variante și, de asemenea, fonduri pentru a realiza cât mai multe șosele ocolitoare. (…) Am început cu Ineul, continuăm cu Chișineu-Criș și Curtici, iar în perspectivă sunt municipiul Arad, Lipova, cât și majoritatea localităților de pe traseul Arad-Oradea, prin construirea drumului expres Arad-Oradea”, a declarat Iustin Cionca, președintele CJA.
În perspectivă
Alte două proiecte, foarte importante, pe care CJA le are în perspectivă sunt „Varianta ocolitoare a Municipiului Arad – Est”, respectiv șoseaua de centură a orașului Lipova (din momentul în care Primăria Lipova va face exproprierile necesare). Tronsonul de drum de 11 km, care include un pod nou peste râul Mureș și un pasaj peste calea ferată, va lega DN 7 între localitățile Mândruloc și Vladimirescu, de autostrada Nădlac-Arad-Timișoara. Astfel, va fi scos traficul de tranzit atât din municipiul, cât și cel din Vladimirescu. Proiectul șoselei de centură din Lipova include și un pod peste Mureș, iar valoarea aproximativă este calculată la 45 de milioane de euro. Cel mai mare proiect de infrastructură rutieră este, însă, drumul expres Oradea-Arad, cu o valoare estimată la un miliard de euro, cu sursa de finanțare probabil fondurile europene, care ar urma să scoată traficul de tranzit din localitățile de pe DN 79 de la Arad la Zerind. În prezent, proiectul se află la stadiul de studiu de fezabilitate.
Prima finalizată
Prima șosea de centură din județul Arad, exceptând municipiul, a fost realizată la Ineu, din fonduri europene, lucrare inaugurată în 2010. Centura ocolitoare este de 4,1 kilometri, cu o valoare de 14 milioane de lei (plus TVA).
Trimite articolul
XAnunțați și pe Bibi despre centura Aradului, ce din Micalaca(abandonată) și ce de pe Câmpul Liniștii(trecerea la nivel de cale ferată la ieșire.
De Pâncota – Șiria-Arad, nu mai pomenește nimic…. în general aceeași ciorbă reîncălzită!!! Adică lucruri ce o să se întâmple într-un viitor (dracu știe când). Mai repede o să vedem extratereștri, decât promisiunile lu’ nenea ăsta realizate!!!
asfaltul cel nou de pe Maderat-Tarnova este gata pregatit de scos iat pe Tarnova-Chier trebuie plantate flori de Nu ma uita
Ar fi ideal să gândiți un sistem de protecție si preventie pentru animalele ce traiesc pe aceste câmpuri astfel încât să nu fie distruse atât ele (caprioare,iepuri,fazani) cât și masinile ce vor circula prin mijlocul campului defapt. Zona orașului Curtici este foarte populată de caprioare si iepuri de camp.