Dosarul instrumentat de DNA Timişoara, în cadrul căruia mai mulţi angajaţi ai Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Timişoara, în frunte cu directorul Cristian Ispravnic, sunt cercetaţi pentru infracţiuni de corupţie, trimite supracontroale în vămile din întreaga ţară. Vizate sunt agenţiile de control şi încasare de la frontiere. Vineri dimineaţa, directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere a dispus constituirea unei comisii de supracontrol care îşi va desfăşura activitatea la Agenţiile de Control şi Încasare din toate punctele de frontieră de pe teritoriul ţării. Potrivit CNAIR, comisia va avea în vedere verificarea modului în care se respectă procedurile de lucru la aceste agenţii.
Noi investiţii
Iar aceasta nu este singura noutate. Tot cei de la CNAIR anunţă că vor începe achiziţia unor instalaţii de cântărire performante, care să nu permită „fentări” ale greutăţii. „Ne dorim eficientizarea activității în agențiile de control. Un factor important în acest sens îl constituie eliminarea definitivă a factorului uman implicat în procesul de cântărire. Am făcut un pas decisiv în această direcție prin semnarea unui contract pentru achiziționarea a 18 instalații de cântărire performante. Săptămâna trecută am emis ordinul de începere a procedurii de instalare. Avem un termen de implementare de doi ani, însă rezultatul va fi o respectare riguroasă a procedurilor și, implicit, îmbunătățirea întregului proces”, a declarat Sorin Scarlat, directorul general al CNAIR.
Bani mulţi
Reacţia celor de la CNAIR vine ca urmare a faptului că procurorii DNA au demarat o investigaţie în care sunt vizaţi membri importanţi ai organizaţiei judeţene a PSD Arad, în frunte cu preşedintele Dorel Căprar şi vicepreşedinţii Cristian Ispravnic, care este şi director al DRDP Timişoara, şi Cristian Horgea, angajat al aceleiaşi instituţii. Procurorii susţin că oamenii angajaţi pe postul de controlori la control şi încasare la frontierele de la Nădlac şi de la Moraviţa erau obligaţi să ia mită de la şoferii care depăşeau greutatea maximă admisă, parte din bani fiind dirijaţi ulterior către organizaţia PSD Arad. Se vehiculează că fiecare şofer cu gabarit depăşit plătea între 50 şi 100 de euro pentru ca cei de la Control să le permită să iasă din ţară. Totodată, în acelaşi dosar se mai arată şi faptul că cei care doreau să se angajeze pe un post de controlor trebuiau să plătească sume cuprinse între 4.000 şi 10.000 de euro, bani care, de asemenea, ajungeau tot la PSD Arad.
Trimite articolul
XSper ca se vor publica asemenea “invarteli” din tot spectrul politic.Indiferent de ,partizanatul’ site-ului sau ziarelor.Suntem destui care prefera adevarul in stare ,macra’ fara a fi retusat sau poleit.
Voi credeti ca doar cei implicati in dosar au luat spaga de la soferi la cantar? De ce nu ii verificati pe toti angajatii de la cantar Nadlac? De ce nu ii intrebati pe fiecare in parte cum isi justifica averile, vilele si masinile ? Daca vreti sa nu se mai ia spaga ar trebui desfiintat cantarul din vama Nadlac, altfel tot dosarul cu spaga e doar praf in ochii lumii.
-
Perfectä dreptate, aici a mai rámas de muls vaca…
Verificati si sefii de la vama feroviară Curtici . Sa vedeti ce averi au !!
Poate așa aflam și cui ii dădea șpagă Mladin Cosmin și Dani Copil sa poată bagă camioane cu țigări in țara (probabil tot pe o mâna cu FIFOR ca așa se lăudau ei prin oraș)!!!!!
Emigrantii care perforeaza vama Giurgiu-Russe, Sculeni ajung sa fie prinsi in zona de Vest. La fel se intampla cu marfurile contrafacute care patrund in tara prin Est si Sud. Inexplicabil ce nu le convine celor de la Bucuresti ca au inceput controlul exact unde vamesii isi fac mai bine datoria. Sa fim clari in exprimare. Nici un vames nu este usa de biserica insa cei din Vest merita admirati.
-
safimclariinexpriamre
De cat sa spui prostii, mai bine tăceai, la frontiera de vest nu mai sunt vamesi din 2007-
Doar un ignorant – prostia este materna nu comentez- poate afirma ca vama nu are vamesi. Are controlori acum poti merge la Capalnas la tratatment, n u este o rusine sa-ti tratezi creierele.
-
Sabine, mi-e mila de tine, traiesti din amintiri. Vamesi mai sunt pe frontiera sarba la sud si mai in nord cu Ucraina. Din 01.01. 2007 de la integrare nu mai sunt vamesi la punctele de frontieră cu Ungaria.
-
poate ne spui tu ce scrie pe o uniforma de vames de la vama naslac. de la moravita iti spun “vama”, “douane” sau “customs”.
-
-
Las ca nu I rau dacă se fac controale o data la 10 ani.Cooperativa funcționează bine neîntrerupt doar la 10 ani își ia un mic concediu pana trece controlul
hmmmm Psd… spune totul
-
Nu mai vorbiti prostii,articolul se vede ca este facut pe genunchi,nu ai cum sa dai spaga la vama pt cantar,pt ca si ungurii au cantare si nu poti trece de ele si daca chiar dai spaga si la unguri ce te faci cu austriecii?.Spaga se da pt a se declara alta marfa decat cea din camion,punct
-
Zau? Zi sa mori tu…Si marmota invelea ciocolata in staniol…tu esti in lumea ta si nu ai nici o legatura cu realitatea.
-
In tara cand se intra se da spaga ca sa nu plateasca autorizatia de transport
un sofer de la o firma din Bistrita Nasaud a dat spaga 100 euro ca sa nu plateasca autorizatie de 2,500 lei
am venit cu el de la Bors la Cluj cand mi-am lasat tirul in vama peste wekend .
ideea este asa : el primea 100 euro de la patrin daca rezolva si vamesul 100 euro , asta inseamna undeva la 1000 lei pe care ii platea patronul pentru un camion in loc de 2500 lei
daca taxele ar fi mai mici nimeni nu s-ar mai complica sa nu le plateasca ,dar de unde sa inteleaga capetele de lemn de la Bucale !!!
-